Zoeken Vraag het forum

Trillende nek en lachspieren bij stress

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tessa dl

Hallo, ik zal kort mijn probleem proberen samen te vatten en ik hoop dat ik hierdoor op een antwoord kan komen want de artsen weten er geen raad mee.

Bij momenten van stress of spanning (of een kater haha) krijg ik trillende spieren als ik ze aan span in mijn lach en nekspieren, dus bv het lachen tijdens een sollicitatie maar ook tijdens een eet-date krijg ik een trillende nek op het moment dat ik moet eten (waarschijnlijk omdat ik er veel op let hoe ik eet). Ik heb de huisarts neuroloog en logopedist gezien maar er is nog geen oplossing gevonden (metoprolol, diazepam en oxazepam willen niet genoeg werken).. ook heb ik sinds kort soms als ik iemand aankijk een soort van “shock” dat mijn nek helemaal samentrekt en even trilt waardoor mijn hoofd horizontaal trilt en mijn ogen helemaal openen voor ongeveer 5 seconden (soort van sympathische NS activatie voor een paar seconden?)

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want het wordt steeds erger en ik krijg er steeds meer angst door

1 reactie
    Reageren
    Tessa dl

Tevens heb ik een trillend ooglid als ik maar 1 oog dicht hou. Ik heb veel gelezen over stress maar heb zelf het idee dat ik niet extreem veel stress ervaar al ben ik best onzeker geworden door deze aandoening. Mijn huisarts diagnosticeerde benign fasiculatiesyndroom. Tevens is het trillen van de nek vooral als ik denk dat iemand me aan kijkt.. ik hoop dat er medicijnen (of botox) iets aan helpt en dat een psycholoog niet nodig is want zelf “geloof” ik niet erg in praatsessies

Reageren
Reageer op: Trillende nek en lachspieren bij stress
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.