Zoeken Vraag het forum

Enkelblessure maar welke?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dragonfly82

Hallo allemaal.

Gisterenmiddag ben ik hard door mijn enkel gegaan. Zo hard dat als er niet een vriend voor mij stond ik zeker op de grond lag. Nu ga ik wel vaker door mijn enkel en heb ook al eens een gekneusde enkel gehad aan de andere voet maar dit voelde heel anders. Ik krijsde het letterlijk uit en mensen vroegen vanalles maar ik kon geen antwoord geven zo erg ik in mijn eigen wereld zat van de pijn. Uiteindelijk omdat ik steeds dreigde flauw te vallen op een stoel beland met een koelpack. na een uurtje ben ik weer een beetje rond gaan strompelen/hinkelen want na het klussen moest er natuurlijk opgeruimd worden want verder gaan was zeker geen optie. Echt veel pijn had ik die middag niet meer maar kon er ook niet op lopen dus rust. Elk uur even lopen naar de keuken/wc. In de avond werd de pijn na iedere beweging heftiger en duurde het steeds langer voor het weer afzakte wanneer ik weer op de bank lag. Vriendin was inmiddels ingeschakeld de telefoon op geluid te zetten voor als… De nacht was wisselend maar ik kwam er nog aardig door. Vandaag niet meer die pijnen na beweging gehad maar kan (inmiddels met krukken) nog zeker niet lopen. Opvallend is dat de enkel wel dikker is maar niet heel dik en ik heb in get gewricht en aan de binnenkant van de enkel pijn met lopen. Het drukpunt van de voorste enkelband hoef ik ook niet aan te raken. Weet iemand misschien met deze opmerkelijke kenmerken wat ik zou kunnen hebben? Morgen ga ik naar de huisarts hopelijk en laat ik meer weten maar ik vind het zo raar dat ik ook aan de binnenkant pijn heb.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hij is in ieder geval gekneusd… maar meer kan ik er zo zonder enige vorm van onderzoek ook niet over eggen

Reageren
    Suzan

Hoi, wat er bij jou precies aan de hand is, weet ik natuurlijk niet. Maar zit zelf ook met een geblesseerde enkel op dit moment. En bij mij zit de meeste pijn ook aan de binnenkant. Na een mri bleek dat een zware botkneuzing te zijn en een beschadiging bij de pees die daar loopt. Verder ook binnenste en buitenste banden gescheurd, maar vooral die pijn aan de binnenkant is het ergste, na bijna 2 maanden nog steeds. Ik wens je veel sterkte, ik hoop voor jou dat het mee valt en je snel weer op de been bent!

Groetjes Susan

Reageren
Reageer op: Enkelblessure maar welke?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.