Zoeken Vraag het forum

Hernia onderrug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marv83

Twee jaar geleden flink pijn beginnen krijgen in mijn onderrug, vorig jaar een scan laten maken en bleek dat ik discusbulging had. Sindsdien volgen de acute pijnaanvallen zich sneller en sneller op.

Bij een willekeurig beweging (oprapen van handdoek of dergelijke) hoor en voel ik een knik in mijn rug, mijn adem wordt ontnomen door de pijn, daags erna kan ik amper mijn lichaam bewegen van de pijn. Ene keer duurt dit 2 weken voor het volledig weg is, de andere keer zelf 2 maanden.

Mijn rugpijn gaat altijd gepaard met ongemakkelijk en vaak pijnlijk gevoel in mijn edele delen (vooral rechter teelbal). Vorige maand bij de laatste acute pijn dat ik ook Ichiasis in mijn rechter been. Ik lag plat op de rug in bed en kom mijn rechter been niet bewegen. Na een 5-tal minuten ben ik in de badkamer geraakt en nam ik een warme douche voor de pijn. Toen ik uit de douche wilde stappen wou mijn rechter been niet mee. Het leek alsof hij van het midden van mijn bovenbil tot onder verlamd was. Na enkele minuten ging dit terug over.

Hierna opnieuw testen laten doen, echo van mijn scrotum, mri-scan onderrug.
    De echo bracht niks aan het licht, de mri-scan toonde aan dat ik een breedstralige discushernia mediaan tot paramediaan links op niveau L5-S1 heb met contact op de afdalende zenuwwortel S1 links.

De hernia zit links, dus zou ik klachten moeten hebben aan de linker zijde van mijn onderbenen/edele delen. Het probleem is dat ik klachten heb rechts en niet links.
    Volgens mijn arts is het ook niet mogelijk dat ik pijn heb in mijn scrotum omdat deze pas pijn kan doen bij hernia’s gelokaliseerd tussen S3 en S5, bij mij zit de hernia aan de S1.

Is er toevallig iemand die hetzelfde heeft gehad of hier ooit van gehoord heeft?
    Bedankt

Reageer op: Hernia onderrug
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.