Zoeken Vraag het forum

Pijn in onderrug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo Allemaal,

Medio november 2015 kreeg ik erge last van pijn in mijn onderrug. Ik werk Fulltime op kantoor. Zitten deed pijn, opstaan deed pijn.

Bij de dokter had ik het gevoel dat ik niet erg serieus werd genomen, ‘neem maar paracetamol en het komt goed’. Week erna weer terug, was er niet beter op geworden. Bloed laten prikken en urine check, alles was in orde. Weer terug naar de dokter, verwees ze me door naar de fysio. Fysio gaf aan dat er een zenuwwortel klem zat en de shockdempers in mijn tussen wervelschijf niet goed waren, ‘ik moest op mijn buik blijven liggen’. Ook dit maakte geen verschil en werd alleen maar erger. Ik kreeg uitstralingen in mijn rechterbeen. Weer naar de dokter, ze verwees me eindelijk door naar de neuroloog. MRI laten maken, hier was echter niets op te zien..
    Nu ben ik dus terug bij af en ik heb geen idee wat ik nog kan doen. Ik heb zo’n pijn met zitten. Liggen gaat wel en slapen geen moeite mee.
    De pijn in mijn been is ook weg, maar de pijn die nu op treed, trekt helemaal naar links (de band boven je bil), dit had ik eerst niet. Bukken gaat ook niet of blijvend bukken. De pijn in mijn onderrug, voelt als of het recht onder de ruggenwervel zit. Van buitenaf erop duwen om de pijn te voelen, heeft geen zin, het voelt als of het dieper zit.

Ik heb niet zwaar getild, of overbelast of wat dan ook. Weet iemand hier raad, suggesties of wat dan ook?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga in ieder geval terug naar de huisarts of de neuroloog.

Reageren
    Joosje

Vervelend dat ze zo niets vinden. Het klinkt als een hernia of een kanaalstenose. Ik zou eens een verwijskaart vragen voor een orthopeed. Deze kijkt toch anders dan een neuroloog.

Ik heb dit zelf ook gehad met dezelfde klachten en aangezien ik al bij een orthopeed onder behandeling was heeft hij er naar gekeken.

Succes!

Reageren
Reageer op: Pijn in onderrug
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.