- rs24 augustus 2018 om 09:11
Lezer,
Sinds het eerste weekend van Juni loop ik met last van de onderrug. Bij een festival kreeg ik in de loop van de dag last van de rug en dat werd alleen maar erger die dag, tot in op een gegeven moment niet meer rechtop kon lopen. Ik dacht bij mezelf dat zal met enkele weken wel over gaan, het is al wel minder geworden, maar het is er nog steeds. Tot op heden heb ik nog klachten. Het is dan geen stekende pijn en ik kan alles wel doen, maar toch is er een bepaald gevoel in de onderrug. Een drukkende/zeurende pijn die ik geen plaats kan geven. Ik voel het wel maar ik kan niet de exacte plek aanwijzen (wel een gebied). Het aparte is dat het in bepaalde gevallen kan optreden. Wanneer ik langer in de auto zit, ik lig of ga lopen. Zelf sport ik ook 2 keer in de week. Ik volg dan HIIT (High Intensity Interval Training) trainingen, maar hier heb ik er geen last van. Het lijkt net wanneer het lichaam tot rust komt het begint te zeuren. Ik ben er al mee naar de huisarts geweest die zei dat ik wel een flexibele rug had maar die kan verder geen logische verklaring geven en heeft me door gestuurd naar de fysio. De fysio heeft eerst gemasseerd en later een paar oefeningen mee gegeven voor de onderrug. Deze moet ik nu doen, maar de fysio kan ook niet duidelijk aangeven wat het probleem is. Ik ben wel benieuwd wat het nu kan zijn, of iemand anders dit kent en of het wel overgaat? Moet natuurlijk ook aan de toekomst denken met mijn jonge 20 jaren haha. Als je iets weet laat het me weten.
Groeten!