- Anoniem13 mei 2016 om 20:51
Beste,
Al zo’n 2 a 3 jaar heb ik chronische pijn aan mijn onderrug. De eerste keer schoot het in mijn rug toen ik in bad wilde stappen. Sindsdien had ik periodes van lage rugpijn, vooral na een avond op stap. Tot een half jaar geleden bleef het daarbij, tot ik weer eens op slot ben geschoten. De huisarts dacht aan een ontsteking aan mijn SI gewrichten. Ik kreeg naproxen voorgeschreven en na drie dagen rust en daarna flinke wandelingen ging het langzaam beter. Toch voelde mijn rug als een spanningsboog, het was er nog wel maar ik voelde het opkomen en wanneer dit zo was deed ik rustig aan. Ik heb me laten los masseren door een sportmasseur die aangaf dat ik een extreem geval was en na anderhalf uur zaten mijn billen en bovenbenen nog steeds erg vast. De pijn was er nog wel, maar niet zo erg dat ik weer helemaal vast schoot. Met dingen tillen werd het wel erger. Eergisteren wilde ik het raam op mijn werk open doen (ik ben bedrijfsleider van een restaurant, waardoor ik veel loop) toen het weer in mijn rug schoot. De pijn werd steeds erger waardoor ik naar huis ben gegaan en ’s avonds zat ik zo vast en had ik zo veel pijn dat ik niet meer kon staan. Gisterenochtend opnieuw naar de dokter geweest (voor de derde keer met deze kwestie) en hij wilde eindelijk foto’s laten maken want hij was bang voor dicopathie in mijn onderrug. Lopen ging nog steeds erg moeilijk, vooral opstaan en het afrollen van mijn rug is onmogelijk. Vandaag gebeld voor de uitslag en mijn wervels blijken goed te staan (gelukkig), het is dus een spierspanning. Op de vraag hoe het kan dat het er soms zo extreem in schiet zei mijn huisarts dat ik “zuinig moet zijn met mijn rug”, en dat de volgende keer dat het gebeurt hij verder onderzoek gaat doen. De volgende keer?! Ik kom momenteel amper vooruit, ik kan mijn rug niet afrollen terwijl ik yoga les geef dus gewoonlijk zeer lenig ben.
Ik ben mijn hele leven sportief geweest, heb van mijn 6e tot 16e op de dansacademie gezeten en ben hierna blijven sporten, dus een zwakke rug heb ik niet. Aan mijn huisarts heb ik dus helemaal niks, maar het feit dat ik niet zonder pijnscheuten kan bewegen vind ik niet normaal. De pijn straalt ook door in mijn bekken, heupen en achterkant bovenbenen. Niesen of lachen resulteert in felle pijnscheuten in mijn onderrug en staartbeen. Herkend iemand deze klachten of heeft iemand tips wat ik kan doen?1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 mei 2016 om 21:04Ik denk dat er goed aan doet om terug te gaan nar de huisarts en een verwijzing ter vragen voor de neuroloog. Er zal toch iets meer onderzoek gedaan moeten worden (CT scan of MRI) om de klachten te achterhalen.
Reageren