- Piet19 september 2018 om 18:27
Hallo,
Ik heb een drukkend gevoel aan de linker zijde boven mijn bekkenbeen. Soms ook een trekkend gevoel als ik stap. Afhankelijk van welke beweging ik maak heb ik dat drukkend gevoel linksonder, waar de dikke darm ongeveer ligt, aan het bekkenbeen. Soms juist boven het bekken been aan de zijkant, en soms aan de achterzijde op ongeveer dezelfde hoogte.
Als ik zit voel ik links onder vooral een drukkend gevoel binnenin. Dan heb ik de neiging om mijn linker helft wat langer te maken scheef te gaan zitten, wat ook wel helpt. Als ik slaap met mijn linkerzij naar boven, dan heb ik een veel sterker drukkend gevoel in mijn zij juist boven het bekkenbeen. Het lijkt wel of er iets naar binnen wil vallen.
Ik weet niet goed wat ik hiermee moet. Ik ben er al twee keer mee naar de huisarts geweest en geen beterschap. Toen het drukkend gevoel begon had ik last van een darmontsteking op die plek. Er werd een echo en rx genomen waarop niets te zien was buiten de ontsteking. Waarvoor ik trouwens behandeld werd met antibiotica. Daarna dacht de dokter aan spierproblemen waarvoor ik ibuprofen had gekregen. Dat bracht ook geen beterschap.
Wat zou dit kunnen zijn?