Zoeken Vraag het forum

Drukkend gevoel rechterzij

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • NickP

Hallo,
    Afgelopen maandag op werk kreeg ik ineens een rare steek in mn zij die aan bleef houden. Na een dag was het weg en kwam de dag daarna weer eventjes terug.

Na de dokter geweest en zei het kan een koliek zijn geweest. Echter hou ik een drukkend gevoel in mn zij.
    Nu lijkt het ook alsof het net onder mn rib ligt aan de rechterzijde. Wat zou dit kunnen zijn?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen. als de klachten aanhouden, ga dan terug naar de huisarts

Reageren
    NickP

Hallo Tandor,

Misschien was het ook handig om te vermelden dat ik een half jaar terug soortgelijke klachten heb gehad en daarmee ook een darmonderzoek bij hen gehad waar ze niks konden vinden. Ik heb het idee dat het bij mn lever kan liggen, zou dit met deze klachten mogelijk kunnen zijn? Bijvoorbeeld dat mn lever iets is opgezwollen? Gaat dit dan weer vanzelf weg?

Reageren
    John (moderator)

Dar kan ik je helaas ook geen antwoord geven. Waarom zou je lever opgezwollen zijn?

Reageren
    NickP

Hoi tandor
    Het voelt namelijk of er iets vanuit binnen naar bhiten drukt. Vandaar dat ik dat denk, maar is dat wel mogelijk?

Reageren
    John (moderator)

Ik kan me niet voorstellen dat het je lever is hoor. Dan zou ze toch wel heel erg opgezet moeten zijn, en dat was beslist wel opgevallen, want dan zou je daar ook andere klachten van moeten hebben. Ik zou eerder denken dat het je dikke darm is.

Reageren
    NickP

Even een update, nog steeds dezelfde klachten. Aangezien mn vriendin aan de andere kant van het land woont en ik daar tot het nieuwe jaar sowieso nog ben ben ik hier naar de huisarts gegaan. De arts koppelde de klachten aan de nieren en moest urine inleveren. Alles was goed dus ook niet de nieren.
    Nu weer terug bij af, klachten zijn nog steeds hetzelfde en niet meer of minder geworden.
    2 januari even een afspraak maken bij mn eigen huisarts en dan zien we weer verder

Reageren
Reageer op: Drukkend gevoel rechterzij
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.