Zoeken Vraag het forum

Artrose knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stephanie

kan je bij artrose vd knie ook klachten in je spieren krijgen? Zo ja, welke? Kan je gespannen spieren daarvan krijgen?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat zou inderdaad kunnen

Reageren
    Stephanie

Ik heb enorm veel pijn in mijn knie en trillingen in mijn been (zowel onderbeen, bovenbeen als voet).

Kan dit alles met elkaar in verband staan?

Als ik lang rechtsta, begin ik echt te trillen op mijn benen.

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen….bespreek het met je arts

Reageren
    Stephanie

Denkt u zelf dat zoiets kan?

Heb zelf schrik voor een spierziekte

Reageren
    John (moderator)

Ik acht het niet uitgesloten dat het iets met de artrose te maken heeft, maar nogmaals: zonder enig onderzoek is het moeilijk om daar iets over te zeggen

Reageren
    Carl

Ja, dat zou kunnen.

Ik heb dat zelf ook en dat komt omdat de spieren meer ruimte krijgt vanwege slijtage  of afbrokkelen.

Ik zelf merk dat met naar benedenlopen van de trap, ook ervaar ik dat het net lijkt of ik een marathon gelopen heb .

Reageren
    Carl

Wat ik ook merk is dat een warme omgeving (ik ben nu 11 dagen op Aruba, 31/34 graden overdag) goed werkt tegen de pijn. Zit ik te lang onder de airco (22/24 graden) dan gaan ze weer pijn doen.

Ik kan nu beter lopen  ik zie er tegenop dat ik weer naar huis ga, over 10 dagen.

Reageren
Reageer op: Artrose knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.