Altijd pijn

Hallo,

Ik ben al sinds een jaar constant bij de huisarts, dan weer in het ziekenhuis. Ik ben de hele dag door moe, gewrichtspijn, spierpijn. Vaak als ik wakker word, ben ik alweer hartstikke moe. Het is het gevoel van uitgeput zijn, het is niet dat ik meteen weer kan slapen. Ook zijn mijn enkels verkleurd (geel) en soms wordt een gewricht uit het niets blauw. Ik heb in elk gewricht pijn, waarvan mijn enkel het minst vaak. Ook lijkt het wel of mijn trapeziusspier chronisch ontstoken is.

De huisarts weet het niet, en de reumatoloog belt pas over een lange tijd terug. Zij dacht zelf aan sarcoidose, maar aangezien ik geen last heb van mijn longen en een half jaar geleden op longfoto’s niets te zien was, betwijfel ik dat zelf.

Wel had ik te weinig witte bloedcellen (3.5 uit mijn hoofd).

Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn? Dan kan ik misschien mijn arts om de juiste medicijnen vragen omdat anders mijn hele studie in de soep loopt...

Reageren

Wat misschien ook handig is om er bij te zetten: ik ben afgelopen half jaar 7 kilo afgevallen, zonder dat ik anders ben gaan eten

en soms heb ik ook last van mijn buik, kleine steekjes tussen mijn ribben, en dan zo’n 10cm naar beneden..

Reageren

Sarcoidose is wellicht wat ver gezocht, omdat in 9 van de 10 gevallen de longen daar dan ook bij betrokken zijn. Maar onmogelijk is het niet
    Zijn je vitamines ook gecontroleerd met het bloedonderzoek? Hoe oud ben je? Ben je man of vrouw? Wat is je lengte en je gewicht? gebruik je medicijnen of regelmatig drugs? Komen er reumatische aandoeningen in de familie voor?

Reageren

Hallo,

mijn bloedwaarden zijn gecontroleerd, die zijn prima (alleen te weinig witte bloedcellen).

ik ben 18 jaar, vrouw, 174 cm en 60 kilo, en gebruik geen drugs.

Reumatische aandoeningen komen niet voor in mijn familie

De medicijnen die ik gebruik, is om de pijn te verminderen. Dat is naproxen.

Reageren

Er zal toch wat verder onderzoek gedaan moeten worden...vraag aan de huisarts een verwijzing voor de internist

Reageren

Dat is een half jaar geleden al gebeurd. Hij zei dat het maar een onbekende virale infectie was. Ik heb er nu nog steeds last van (al vanaf augustus ongeveer), en besloot dus weer naar de huisarts te gaan die mij weer doorstuurde naar een reumatoloog..

afgelopen half jaar zijn er wel dingen bijgekomen:

-gele enkels (soms dik)

-soms “aanvallen” met blauwe plekken (het is heel grillig)

-de extreme vermoeidheid die ik ook had aan het begin is weer net zo erg

Reageren

En het afvallen is er ook bij gekomen als ik het goed heb.

Ik zou toch terug gaan naar de de internist

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Altijd pijn

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe