Home / Spieren, pezen, botten & gewrichten / Sleutelbeen knobbel
Hallo,
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik had namelijk gister tijdens een voetbaltraining een harde klap gekregen tegen mn sleutelbeen. Op dat moment had ik er erg last van, maar in alle adrenaline dacht ik er niet meer aan. Vandaag ging ik naar school en toen ik mn tas op mn rug wou doen, deed dat erg zeer, ik gaf er niet veel aandacht aan verder. Toen op de terugweg deed ik t weer en dacht ik weer man wat doet dit zeer, ik voelde even over mn sleutelbeen en ik leek een soort knobbeltje te voelen. Dit doet alleen zeer als ik er op druk, voorderest heb ik weinig pijn. Ik kan redelijk gemakkelijk dingen optillen, en ik kan mn arm ook bewegen, dit voel ik maar een klein beetje. Thuis ging ik nog eens goed kijken, en mn linkersleutelbeen (degene met knobbel) is echt anders dan mn rechterkant.
Weet iemand of het gebroken zou kunnn zijn? Ik wil het liefst niet naar de huisarts want als het niks is voel ik me ook weer zo’n aansteller.
Alvast bedankt
ik zou er toch maar even mee nar de huisarts gaan als ik jou was...
hoi, ik ben een meisje van 14 en had vandaag een voetbaltoernooi. Ik schoot de bal maar kreeg tegelijk een duw, waardoor ik op mijn schouder ben gevalken en nu steekt er iets uit bij mijn sleutelbeen. Ik kan mijn arm niet omhoog doen zonder veel pijn te hebben. Wat moet ik hier mee doen?
is het verstandig dat zo snel mogelijk te doen? Of kan het morgenochtend. Dat ik nu gewoon kan slapen want ben evht moe
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!