Zoeken Vraag het forum

Vocht of spier?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    3 september ben ik van een paard af gevallen. Het was een erg “stevig” gebouwde paard, hij woog rond de 700 kg. Toen ik op het paard zat is hij op de kletter gegaan, in volle galop naar de rand van de bak gegaan en net voor het hek (er net niet doorheen) ging hij naar links waardoor ik naar rechts viel. Hij gaf daarna een bok en ik schoof over zijn schouder voor zijn voorbenen. Hij is met de punt van zijn hoef (hij had ook hoefijzers) op de achterkant van mijn bovenbeen gaan staan. Het deed ontzettend veel pijn, al trok die snel weg. Toen ik opstond zat er een ondiepe snee en een behoorlijke schaafwond op mijn been. Vervolgens heb ik mijn been gelijk gekoeld, schoongemaakt met jodium en er een pleister met jodium op gedaan. Ik kon er bijna niet op lopen, het werd heel dik.
    De dag daarna moest ik voor mijn werk naar de paardenmarkt, dus ik heb mijn been vanaf 4 uur ’s ochtends belast, wat nogsteeds wel lastig ging. Hoe meer ik liep, des te minder ik de pijn voelde.
    7 september ben ik naar de huisarts gegaan op advies van de assistente. De huisarts gaf het advies rustig aan te doen. Ze kon er niet veel mee omdat er veel vocht in zat en de gigantische bloeduitstorting moest eerst zakken, maar mocht het die week erop nog pijn doen moest ik terug komen.
    Nu zit ik in een lastige situatie waardoor het voor mij niet makkelijk maakt om naar de huisarts te gaan, dus wilde ik vragen om advies van meerdere mensen. De bloeduitstorting is nog steeds aanwezig. Onder de wond zit een hard stuk, als ik op bed zit met mijn benen recht uit kan ik zeg maar de zijkant van het harde stuk aanraken/voelen. Ik heb eerder vochtbulten gehad maar dit voelt wel anders. Als ik er op druk is het gevoelig. Ik heb er alleen pijn aan als ik mijn been strek. De harde bult zit onder de wond waar het paard op is gaan staan. Ik heb verder geen pijn, alleen als ik lang gelopen heb. De wond is bijna genezen. De bult wordt verder niet dikker heb ik het idee, maar wel groter en het is ook niet kleiner geworden.

Zou het gewoon vocht zijn of is er misschien iets met mijn hamstring aan de hand? En zou het noodzakelijk zijn nog een bezoekje aan de huisarts te nemen? Al kan dit natuurlijk altijd als ik twijfel.

Groetjes!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou er in ieder geval naar laten kijken. Misschien goed om dat door een fysiotherapeut te laten doen. Er zal een bloeduitstorting in de spier zitten

Reageren
Reageer op: Vocht of spier?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.