- André16 december 2016 om 16:31
Ik voel steeds een scherpe stekende pijn tussen mijn ribben, bij een paar wervels in mijn rug, mijn heupbotten en mijn sleutelbenen. Het voelt echter niet alsof het uit het bot zelf komt, maar meer uit het weefsel eromheen. Bij aanraking wordt het pijnlijk na enkele seconden, een soort van grote blauwe plek gevoel, maar de steken komen gewoon uit het niets en wordt niet verergerd door aanraking. Wel voel ik al heel lang onderhuids een soort dunne vezels lopen, waarvan ik het vermoeden heb dat die het veroorzaken Tussen mijn ribben lopen namelijk ook wat van die dunne vezels waarvan ik vermoed dat zij die pijn veroorzaken.. en ik voel ook op mijn borst, bovenbenen (binnenzijde), heupen, ribben en sleutelbenen van die kleine dunne ‘slangetjes’ onder de huid. Ik dacht eerst dat het lymfeklieren waren die licht opgezet zijn, maar volgens de dokter is dat niet zo. Ik heb al diverse röntgenfoto’s en echos gehad waar niks op te zien was. Ik dacht misschien heb ik reuma, mijn oma had het ook en mijn moeder heeft ook jaren lang onbegrepen klachten. Maar mijn huisarts zegt dat ik geen reuma heb omdat het anders wel uit het bloedonderzoek was gebleken.
De huisarts zegt dat ik gewoon rustig aan moet doen, maar het wordt steeds erger en hij zegt dat er niks aan de hand is (omdat het niet kan worden aangetoond). Iemand een idee wat ik onder leden zou kunnen hebben?
Is er zoiets als spierkanker dat op vele plekken tegelijk aanwezig is? Zou dat hard of zacht aanvoelen? Bij mij voelt het zacht aan.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 december 2016 om 17:50Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de reumatoloog. Die kan dan kijken wat er met je spieren aan de hand is
Reagerenmannie15 januari 2018 om 13:09reuma hoeft niet altijd zichtbaar te zijn in het bloed. er zijn ook hier uitzonderingen.
al een fysiotherapeut of ostheopaat geprobeerd? dat zou je wonderbaarlijk kunnen verrassen.gezien de klachten, als het je spieren betreft, kan het ook spierreuma zijn genaamd fybrionmeachie. is niets aan te doen, vaak wordt er dyclofenac (ontstekeningsremmende spierverslapper) voorgeschreven
Reageren