Zoeken Vraag het forum

Pijn in ribben, ruggenwervel en heupbotten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • André

Ik voel steeds een scherpe stekende pijn tussen mijn ribben, bij een paar wervels in mijn rug, mijn heupbotten en mijn sleutelbenen. Het voelt echter niet alsof het uit het bot zelf komt, maar meer uit het weefsel eromheen. Bij aanraking wordt het pijnlijk na enkele seconden, een soort van grote blauwe plek gevoel, maar de steken komen gewoon uit het niets en wordt niet verergerd door aanraking. Wel voel ik al heel lang onderhuids een soort dunne vezels lopen, waarvan ik het vermoeden heb dat die het veroorzaken Tussen mijn ribben lopen namelijk ook wat van die dunne vezels waarvan ik vermoed dat zij die pijn veroorzaken.. en ik voel ook op mijn borst, bovenbenen (binnenzijde), heupen, ribben en sleutelbenen van die kleine dunne ‘slangetjes’ onder de huid. Ik dacht eerst dat het lymfeklieren waren die licht opgezet zijn, maar volgens de dokter is dat niet zo. Ik heb al diverse röntgenfoto’s en echos gehad waar niks op te zien was. Ik dacht misschien heb ik reuma, mijn oma had het ook en mijn moeder heeft ook jaren lang onbegrepen klachten. Maar mijn huisarts zegt dat ik geen reuma heb omdat het anders wel uit het bloedonderzoek was gebleken.

De huisarts zegt dat ik gewoon rustig aan moet doen, maar het wordt steeds erger en hij zegt dat er niks aan de hand is (omdat het niet kan worden aangetoond). Iemand een idee wat ik onder leden zou kunnen hebben?

Is er zoiets als spierkanker dat op vele plekken tegelijk aanwezig is? Zou dat hard of zacht aanvoelen? Bij mij voelt het zacht aan.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de reumatoloog. Die kan dan kijken wat er met je spieren aan de hand is

Reageren
    mannie

reuma hoeft niet altijd zichtbaar te zijn in het bloed. er zijn ook hier uitzonderingen.
    al een fysiotherapeut of ostheopaat geprobeerd? dat zou je wonderbaarlijk kunnen verrassen.

gezien de klachten, als het je spieren betreft, kan het ook spierreuma zijn genaamd fybrionmeachie. is niets aan te doen, vaak wordt er dyclofenac (ontstekeningsremmende spierverslapper) voorgeschreven

Reageren
Reageer op: Pijn in ribben, ruggenwervel en heupbotten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.