Home / Spieren, pezen, botten & gewrichten / Teen gestoten
Hallo,
Ik stootte mijn middelste teen van de rechtervoet net aan de ijzeren poot van de bank toen ik richting de bank rende.
Nu doet mijn teen pijn bij bijna elke beweging en als ik over het bovenste stukje wrijf steekt het erg en als ik mijn teen in wil trekken steekt t ook best erg.
Wat kan ik hier het beste tegen doen?
Koelen! En even naar de huisartsenpost gaan om te kijken of niets gebroken is
Ik heb net de huisartsenpost gebeld.
Ze zeiden dat als die teen gebroken was ze er verder niks aan doen wegens dat dat vanzelf over gaat en dat ik het moet koelen met water en een paracetemol moet innemen en naar school dikke schoenen met sokken aan moet doen.
Dat wilde ik toevallig net als antwoord geven, dat wat de huisartsenpost zei.
Wel in beweging houden en als de pijn te lang aanhoudt, dan wel even bij je eigen huisarts langs gaan.
Hij is dik, en er zit een blauw puntje op maar niet op de plek van de pijn.
Ik kan m nog wel bewegen.
Ik heb er perskindol ofzoiets opgesmeerd (middeltje voor spieren en gewrichten)
Er was gezegd, dat je moest koelen. Perskindol koelt niet maar verwarmd. Dat was geen goede actie van je.
Oh ik had daarvoor juist gekoeld met een koude handdoek die ik onder de oude kraan heb gehouden.
Wat kan ik nog meer ertegen doen bv om de zwelling te verminderen?
Koelen dus ! Daar is dat koelen voor...
Je had ook niet met een handdoek moeten koelen maar met water.
Je had je pootje onder de kraan moeten houden.
Kan ik hem nu dus nog steeds koelen?
Ik kan mijn voet niet echt onder de kraan houden aangezien mijn kraan wat te hoog is, kan de douche ook?
De douche kan uiteraard ook...
Als het meer dan 4 uur geleden is, heeft koelen geen zin meer.
Dan heeft koelen nog zin. 10 minuten koelen 20 minuten wachten en weer 10 minuten koelen.
Ik heb nu net gekoeld onder de koude douche, gaat het verminderen van zwelling tegenlijkertijd met de koeling of gaat dat langzaamaan erna?
Ps: ik kan de teen gewoon bewegen en het steekt al een stuk minder als eerst, is meer duwender geworden. Wel nog net zo gezwollen.
Ik merk wel dat als ik mijn schoenen en dikke sokken aan heb dat het meer pijn doet.
Volgens de vrouw van de Eerste Hulp daarstraks kan ik morgen wel 'gewoon' naar school.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!