“Jammer dat je geen vertrouwen meer hebt in de expertise van de gynaecoloog” :’) @anoniem laat me niet lachen, ik ben 2,5 jaar bij zowat elke expertise geweest en ze weten allemaal geen raad met deze bacterie. Ik heb de moed opgegeven volgens de experts heb ik niets en zit het in mijn hoofd, mag volgens hen gewoon seks hebben zonder condoom. Het lijkt er eerder op dat deze afgekeurde artsen helemaal niet weten wat ze aan het vertellen zijn. Helaas namen ze mij ook niet meer serieus @lena ze kunnen wel geld afromen en je doorverwijzen maar dan word je van het kastje naar de muur gestuurd. De medicatie die ze voorschrijven in andere landen zoals john al eerder heeft verteld worden hier helaas niet aangeboden. Met andere woorden, leer er maar mee leven en mocht het je toch nog erg hoog zitten kan je een doorverwijzing krijgen naar de psycholoog.
Helaas pindakaas! Ik ook weer niet ervanaf. Ze willen mij moxi geven. Alleen ik word daar angstig van tot in zekere mate depressief. Einde raad met deze klote bacterie. Nogsteeds elke dag afscheiding en een branderig gevoel bij het plassen. Nu weer een doorverwijzing naar het AMC. Ben benieuwd wat ze me daar gaan vertellen. #bijnaeenjaarverder
@lena, ik heb eerste de azi kuur gehad. Na 4 weken een her test gedaan en toch weer positief. Ik heb daarna de moxi gehad voor 10 dagen. Daarna heb ik gelijk, na de laatste tablet van de moxi, de azi tablet ingenomen. 500 gram en dan 7 dagen. Daarna ben ik negatief getest en zijn de klachten weggenomen.
Dit heb ik allemaal in overleg gedaan met de dokter. Tijdens de moxi kuur nauw contact gehad met hem via bel afspraken. Tijdens de laatste dagen van de moxi voelde ik eigenlijk niet veel verbetering. Althans hoe het zou moeten horen. Toen wilde hij er gelijk achteraan de azi kuur meegeven, om het de laatste klap te geven. Dat is gelukkig gelukt! Als dit niet werkte, dan hadden wij altijd nog de anti biogram. Kaart dat anders ook eventueel aan!
Inmiddels ben ik er gelukkig wel vanaf, maar ik blijf bij elk steekje of dingetje wat ik voel heel erg angstig. Het heeft, moet ik eerlijk zeggen, mijn leven echt wel even beïnvloed. T klinkt misschien heel gek, maar ik moest echt mijn lichaam weer gaan vertrouwen.
Ik wens jullie alle heel veel sterkte en hoop van ganser harte, dat ook voor jullie de dag aanbreekt, dat jullie er vanaf zijn!
@piet
Ben jij in de tussentijd nog wat wijzer geworden?
Ik heb de behandeling gehad met moxi
En ze zeggen dat ik negatief ben getest maar was al na 2 weken
Ik geloof er niks van omdat ik nog zo een last heb van plasklachten
Nu moest ik urine inleveren en zit ik op te wachten
Mocht het niet zo en ik toch nog mg heb dan heb ik een respect gekregen om over de grens prista te kunnen halen.
Ik ben heel benieuwd.
Volgens mijn arts heeft hij daar al meerdere mensen mee genezen en zover hij wist alleen maar succes verhalen.
Hou jullie op de hoogte
@lena, heb je elke keer pijn met plassen? Heb je verder ook meerdere klachten zoals jeuk of afscheiding?
@sara
Ik had ik het begin echt heel veel pijn met plassen.
Na die 1e antibiotica kuur werden de plasklachten wel dragelijk maar bleef gevoelig nu na die laatste kuur bleef de gevoeligheid van het plassen ook daarom dacht ik dat de moxi niet werkte.
Al jaren heb ik last van terugkerende bacteriële vaginoses en dat was ineens wel allemaal weg na die moxi.
Eerste 4 keer ben ik vaginaal getest op mycoplasma g.
Nu na die moxi wilde de professor het via mijn plasbuis testen
Daar heb ik negatief op getest maar was al na 2 weken antibiotica
Na 3 weken heb ik nog een urine onderzoek gehad van de uroloog op mycoplasma en die was ook negatief
Nog steeds voel ik soms gevoeligheid met plassen
En heb ik erop gestaan een vaginale test te doen.
Mijn huisarts vind dit overbodig maar uiteraard ik niet.
Tot op heden ben ik nu in discussie en is het inmiddels 4 weken geleden na mijn antibiotica dus ga ik het 1 deze dagen nog maar is vaginaal testen.
@lena, weet je al iets meer?
Ik zelf heb ook na 3 weken getest en bij mij was die ook negatief. Ik vind dit wel spannend moet ik heel eerlijk zeggen. Ik heb nog weleens steken in m’n onderbuik, maar m’n huisarts zei, dat het m’n darmen ook konden zijn en mijn lichaam z’n tijd nodig had om te herstellen. T heeft namelijk een beste klap gehad zei hij.
@sara
Ik heb volgende week een afspraak staan om de mycoplasma opnieuw vaginaal te testen.
Meerdere keren kwam er nu uit dat ik geen mycoplasma meer heb
Alleen wel via onderzoeken die ik niet eerder heb gehad
Via plas een kweek en een swap uit mijn plasbuis
Nu gaan ze dit keer vaginaal testen en zo ben ik ooit ook positief getest
Dus ben benieuwd of deze negatief is
Dan moet het wel echt weg zijn.
Tot op heden hou ik die plasklachten niet zo extreem maar het blijft ligt gevoelig.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het echt weg is maargoed.
Bij mij gooien ze het op dat na zo een infectie het kan zijn dat je bekkenbodem spieren aangespannen zijn en dat ik maar naar een fysio moet gaan.
@sara Nou ben nu negatief getest ook vaginaal
Het gekke is dat niet alle klachten weg zijn
Maar ben nu op verschillende manieren getest en volgens hun is het weg.
Het zal wel allemaal
Ook ik hou lichtelijk gevoeligheid bij het plassen en onderbuikpijnen
Snel bloedverlies na sex
Maargoed volgens hun testen is het weg