Zoeken Vraag het forum

Mycoplasma Genitalium – Ervaringen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Er zijn tal wetenschappelijke studies die grotere genezingspercentages aangeven grote vriend en dat zijn wetenschappers die antibioticas testen op de bacteriën geen artsen of doktoren die richtlijnen googelen en met antibiotica strooien met alle gevolgen van dien

Anoniem

Ik ben niet je vriend. Bovendien is pyostacine ook gewoon een antibioticum. Het zomaar gebruiken van een antibioticum waar het niet voor is voorgeschreven kan leiden tot resistentie.

Reageren
    Pont

Mijn huisarts gelooft niet in Mycoplasma, zegt dat het geen soa is en het vanzelf wel overgaat..Tot zover haar ‘expertise’. Ondertussen zit ik er al 2 jaar mee en ben echt radeloos aan het worden. Het gaat echt niet vanzelf weg. Ik heb alleen azitromycine geprobeerd en durf nu geen andere antibiotica meer te nemen met kans op resistentie. Wat kan ik nu het beste doen? Graag zou ik hier ook met andere ‘slachtoffers’ over willen praten omdat ik dit met niemand kan delen.

Reageren
    Anoniem

Het beleid is precies zoals jouw huisarts aangeeft: vrijwel altijd verdwijnt het vanzelf. Behandeling alleen wanneer er klachten zijn.

Resistentie komt aardig veel voor (20-40%).

Wanneer heb je de zzitromycine gebruikt, en hoe zag die kuur eruit (aantal dagen en dosering)?

Reageren
    Pont

Ik wacht al 2 jaar op herstel, dus twijfel daar ernstig aan ofdat dat bij iedereen zo werkt. Ik heb 1 dag de 500 gram en 4 dagen de 250 gram azitromycine gehad. Dat is al maanden geleden. Daarna heb ik een resistentie test gehad op macroliden welke positief was. Daarom ben ik zo bang om andere antibiotica te proberen. Wanneer zou mijn lichaam dit dan moeten opruimen? Het duurt al zo lang en ik heb wel degelijk klachten. Alleen niet de ngu. Bedankt voor je reactie.

Reageren
    Anoniem

Als er resistentie voor macroliden is vastgesteld, dan is er een alternatief. Waarom heeft de arts dat niet besproken?

Twee jaar is erg lang.

Ik zou terug gaan naar de behandelend arts en dit hele beloop bespreken incl. vraag of er een alternatieve behandeling mogelijk is ivm resistentie.

Reageren
    Zep

Zijn er hier ook gevallen die een bijbalonsteking hebben opgelopen door Mycoplasma? Ik ben op alle soa getest allemaal negatief enkel deze is nog niet getest. Ik heb op een half jaar tijd 2 x een bijbalonsteking gehad voor de rest geen andere klachten geen branderige gevoel zoals ik hier van de meeste lees. Heb 2 x antibiotica gehad en daarmee is de bijbalonsteking ook weggegaan maar ondertussen blijf ik met het bang gevoel zitten wat heeft dit veroorzaakt,heb ondertussen ook al een afspraak gemaakt voor in oktober bij de uroloog om te kijken of er iets met de blaas of prostaat is. Het vreemde is dat alles is begonnen na orale sex bij een sexwerker en daarmee dat ik bij mycoplasma uitkwam uiteindelijk.

Reageren
    Jar

@Zep De eerste symptomen zijn meestal Urethritis met of zonder afscheiding, door complicaties kan het dan uitbreiden naar de bijballen of zelfs prostaat. Ik zou z.s.m. een mycoplasma test afleggen m.b.t. AB resistentie. Hoeveel dagen na de orale seks begonnen de symptomen?
    Er zijn ook veel andere bacteriën die dit kunnen veroorzaken daarom kan je best testen, er zijn uitgebreide test beschikbaar hiervoor.

@Pont Waar situeren bij jouw de klachten? Als het effectief MPG zou ik dit toch verder laten nakijken hoor voor je nog meer complicaties krijgt waardoor herstel nog langer duurt..

Reageren
    Zep

@jar ik heb nooit geen symptomen gehad. Ik vermoed ongeveer een maand na de orale sex kreeg ik plots een bijbal ontsteking en 3 maanden later opnieuw ene moet er wel ook bij zeggen dat ik problemen heb met nadruppelen als ik ben gaan plassen en dit al meer dan een jaar ben ik ook al voor naar de uroloog geweest maar niets gevonden helaas

Reageren
    Chris

@timo@piet hoe gaat het nu met jullie? Beterschap?
    Ikzelf zit in hetzelfdr schuitje, ik vermoed dat er bij ons ook sprake is van co-infecties..

Reageren
    Rich

Beste allen, nav van mijn besmetting ben ik diep in de materie gedoken en heb een aantal interessante ontdekkingen gedaan
    Veel moxi kuren mislukken niet persee door resistentie maar door verlaagde plasmaspiegels. 1 glas melk of een andere calciumrijk product vlak voor of na een moxi pil kan de moxi opname door chelaatvorming al met 20% verminderen. Zelfde geld voor ijzer, magnesium en aluminium producten. Met name bij MG geldt dat iedere procent daling het verschil kan maken omdat mg zich diep nestelt in het epitheel van slijmvlies en de volle 100% opname cruciaal is. Advies; hou altijd 4 uur voor en 4 uur na de moxipil aan. De bijsluiters in NL melden dat je er gewoon een melkproduct bij mag nemen. 20 a 30 % daling van AB spiegel is vaak geen probleem voor andere infecties maar voor MG absoluut wel. Doe er je voordeel mee…

Bijlagen:
    Reageren
    Anoniem

Het zijn nogal wat stellingen die je hier poneert die niet onderbouwd zijn.

Reageren
    Anoniem

Overigens staat het gewoon in het Farmacotherapeutisch Kompas, dus om dit nou een “ontdekking” te noemen gaat wat ver.

Reageren
    Rich

Staat gewoon in onderzoeken van pubmed

Bijlagen:
    Reageren
    Rich

En hierbij het gedeelte wat gaat over mineralen interactie met moxi

Bijlagen:
    Reageren
Reageer op: Mycoplasma Genitalium – Ervaringen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.