Zoeken Vraag het forum

Mycoplasma Genitalium – Ervaringen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nikol

Vreselijk deze kut bacterie. In 2019 besmet mee geraakt, klachten zoals vroege menstruatie en afscheiding. Vaak de huisarts bezocht die dus niet ALLE soa’s heeft getest. In 2021 kwam ik er zelf achter dat de een mycoplasma Genitalium kon zijn en was positief test. Eerst 7 dagen behandeld. Geen moer gedaan. Daarn 10 dagen met mexi.. nog wat. De testen kwamen er daarna negatief uit. Terwijl ik 5 keer al had getest. Iedere test kwam er negatief uit. Tot nu sinds paar maanden nemen de klachten zo toe. Ik ben dus alweer positief getest ( in de tussentijd geen sex gehad )
    Long time I know maar er geen zin in gehad en eerlijk oook bang geworden! . De klachten zijn nooit volledig weg gegaan dus dat speelt ook een rol. De duur van de huur is belangrijk. Ik lees dat je tot 28 dagen behandeld kunt worden met antibiotica dus dit keer word dat het. Ik lees dat mensen hier 15 weken achter elkaar zijn behandeld? Hoe dan? Met pauzes tussendoor of in een keer de kuur. Combinatie kuren schijnen ook goed te werken. En balen dat ze in Nederland er niet veel van weten. Gewoon eisen dat je langdurig behandeling wilt bij resistente. Je hebt er recht op. Ik wil jullie niet bang maken maar bij een kleine hoeveelheid bacterie komt de uitslag er gewoon negatief uit. Mocht je het gevoel hebben dat het niet weg is gewoon aan geven aan de huisarts, had ik dat maar eerder gedaan

Errue

Nog steeds een brandende plasbuis en mn balzak krimt de hele tijd in elkaar ook bij warm weer

Reageren
    Peter (huisarts)

Beide keuzes van antibioticum zijn verdedigbaar. Je hoopt altijd te kunnen varen op een kweek met een bekend resistentiepatroon. Maar dat lukt niet altijd.
    Dus doe een hertest met resistentie (indien de bacterieen er nog zouden zitten welliswaar..)

Uit de overheids-richtlijnen:
    “Effectiviteit van azitromycine bij macrolidengevoelige Mg ligt rond de 85%. Een langere kuur azitromycine zou mogelijk effectiever zijn. In het geval van resistentie tegen macroliden kan moxifloxacine (een fluorochinolon) in 95% van de gevallen effectief zijn. Ook tegen moxifloxacine is resistentie beschreven”.

Reageren
Reageer op: Mycoplasma Genitalium – Ervaringen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.