Zoeken Vraag het forum

kan ik hiv hebben opgelopen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een vrouw en ik heb dinsdagnacht 28 juni seks gehad met een man. Hij is eerst onveilig in mij geweest. Dit heeft denk ik 1 a 2 minuten geduurd dat we lagen te zoenen en een beetje te bewegen. Echt wild gingen we er toen nog niet aan toe. Uiteindelijk raakte ik in paniek en hebben we condoom om gedaan. Hij is klaargekomen in het condoom maargoed we hebben wel eerst onveilig seks gehad.

Nu bijna 7 weken later lig ik te zwemmen in mijn bed ‘snachts van het zweet. Heb ik rechts een vergrote lymfeklier en heb ik hoofdpijn. Verder heb ik het gevoel van algehele malaise. Ik sta te trillen op mijn benen, krijg paniekaanvallen en loop tegen mezelf te vechten om niet flauw te vallen. Ik heb last van mijn maag en af en toe tintelende handen en voeten. Ik word soms bang van mijn donkere gedachtes! Ik werk de laatste tijd 7 dagen per week dus wellicht is het eerder toe te schrijven aan een burnout maar de angst voor hiv voert op dit moment de boventoom. Ik wil maandag een sneltest gaan doen omdat ik dinsdag een hele belangrijke dag heb.

Ik heb wel een soa/hiv test gedaan na 3 weken en toen had ik niks maargoed dat is eigenlijk te vroeg voor een hiv test.

Heb ik een groot risico gelopen op hiv?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hallo,
    Bij onveilige sex is er uiteraard een groter risico, maar de stress die jij hebt kan ook hele gekke dingen met het lichaam doen en de symptomen zelfs doen laten opkomen.

Succes met de test.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het risico toch wel erg klein was. Het is wat voor een conversiegriep. Ik denk dat je klachten toch een andere oorsprong hebben

Reageren
    Anoniem

Hoe bedoel je het is wat voor een conversiegriep?
    De test na 3 weken zegt zeker helemaal niks?

Reageren
    John (moderator)

Daar had moeten staan :
    Het is wat laat voor een conversiegriep.

Hiv testen is betrouwbaar vanaf 4 weken

Reageren
    Anoniem

Weet je toevallig waar ik in Amsterdam zonder afspraak een sneltest kan doen?

Reageren
    John (moderator)

Dat weet ik helaas niet.
    Kijk een op de site van de ggd en het amc

Reageren
    Anoniem

Je kan terecht naar slotervaartziekenhuis in amsterdam..daar doen ze sneltest denk ik voor €25.

Reageren
Reageer op: kan ik hiv hebben opgelopen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.