- Sophie17 mei 2018 om 21:51
Hallo, even een korte samenvatting van mijn verhaal:
Ik ben altijd veel te los geweest met onveilige seks en het hebben van verschillende bedpartners. Niet slim natuurlijk maar een half jaar geleden heb ik een korte relatie gehad met een man van congolese afkomst die daar ook geboren is. Een 3tal keren onveilige seks gehad enz.
Nu een halfjaar later heb ik een nieuwe vriend en die zit momenteel met redelijk wat hiv symptomen zoals koorts en opgezwollen klieren. Als ik terugdenk aan de periode dat ik met de congelese man iets had heb ik ook last gehad van diarree en nachtelijk zweten die namelijk ook symptomen zijn van hiv.
Nu op deze moment heb ik last van diarree maar ik heb 2 weken geleden een kyleena spiraal laten plaatsen en dit kan hier wel ewn bijwerking van zijn.
Nu is mijn vraag; Hoe groot is de kans dat ik hiv heb? Ik ben er al van overtuigd dat dit het geval is en dit brengt toch heel wat stress en verdriet met zich mee.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 mei 2018 om 21:53Die vraag kan niemand beantwoorden. Je moet gewoon een HIV test laten doen. Dat is de enige manier om er zekerheid over te krijgen
ReagerenKep18 mei 2018 om 07:45
ReagerenGezien je seksuele verleden is er een kans op Hiv. Het is zo dat mannen uit Afrika een grote kans hebben om hiv te hebben, maar als je geen anale seks gehad hebt is de kans dat je bij vagina seks in je laatste relatie geen hiv opgelopen zou hebben. Ps een half jaar na mogelijke besmetting krijg je geen symptomen.(die komen pas weer na vele jaren) ook je genoemde klachten vlak na je onveilige seks met man uit Congo klinken niet als symptomen. Wel kun je nu een test doen en weet je het zeker.