- Dennis8 december 2017 om 14:40
In mei 2014 heb ik met een jongen gezoend die later HIV bleek te hebben. Op het moment van zoenen had ik een ontstoken verstandskies waar af en toe bloed uit kwam… Omdat ik altijd alles veilig doe (zoenen kan helaas niet met een condoom :p) en een extreme angst heb om HIV te krijgen, was ik toen dus ook bang dat ik op één of andere manier HIV had. Begin augustus 2014 heb ik me laten testen en deze test was negatief. Sinds een aan weken maak ik me weer zorgen, omdat er tussen het zoenen en de test geen 3 maanden zat. Daarnaast werd ik een paar dagen na het zoenen ziek. Grieperige verschijnselen en nachtzweten. Dit alles bij elkaar maakt dat ik de GGD gebeld heb voor een nieuwe test. Dit kan helaas pas in januari, waardoor ik nu in de stress zit.
Mijn eerste vraag is: hoe groot is de kans dat je besmet raakt met HIV tijdens zoenen als ik bloed en hij misschien ook? Dat weet ik helaas niet meer.
Tweede vraag: moet ik me zorgen maken omdat ik destijds niet 3 maanden gewacht heb met testen? Ik weet ook niet meer wat voor test het was. Als het een sneltest was, is die dan te vertrouwen?
Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 december 2017 om 15:16Je raakt door zoenen in principe niet besmet met het hiv virus. In 2014 had er een controle test gedaan moeten woeden bij 12 weken.
ReagerenJohn (moderator)
8 december 2017 om 15:18HIV kan via speeksel niet worden overgedragen
Reageren
https://aidsfonds.nl/hiv-aids/over-hiv-en-aids/waarvan-krijg-je-geen-hivDennis20 december 2017 om 14:54Dat snap ik, maar er was bloed in het spel…
ReagerenJohn (moderator)
20 december 2017 om 15:02Ik acht het niet erg waarschijnlijk dat je zo besmet zou zijn geraakt.
Reageren