Angst voor HIV

Hallo iedereen,

Ik ben de laatste 5 maanden van mijn leven enorm in de stress over de angst voor HIV. Ik heb 5 maanden geleden onveilige seks gehad een zweedse vrouw van 22 (ben zelf ook 22). Dit was meerdere malen in een nacht zonder condoom. 3 maanden na dit contact kreeg ik symptomen als nachtzweten (eenmalig), keelpijn en opgezwollen amandelen. Ik heb mezelf ongeveer 2 weken na dit sekscontact laten testen op chlamydia, deze was postiief, maar is verholpen met een antibiotica kuur. 3 maanden en 2 weken na het onveilig sekscontact heb ik me laten testen op hiv, deze was negatief. Nu heb ik een maand na het onveilig sekscontact een nieuwe vriendin gekregen, waarmee ik seks hebt gehad (onveilig ook helaas). Ik heb haar toen chlaymydia gegeven. Maar nu blijkt dat zij een maand geleden ook hiv achtige symptomen kreeg (koorts, keelpijn, nachtzweten, opgezetten amandelen). Zij had sowieso zelf eerst geen hiv, maar is er nu een kans dat ik en zij ook dus en hiv infectie hebben, ondanks de negatieve uitslag na 3 maanden en twee weken.... Ik ben in paniek

Reageren

Ik ben vergeten te zeggen dat zij zelf niet is getest op hiv en dat ik sinds 1 week ook erg last heb van jeuk en irritatie aan mijn plasbuis (dit kan geen chlamydia zijn, deze was negatief getest samen met de hiv test).

Reageren

HIV is toch niet erg waarschijnlijk.

[quote]koorts, keelpijn, nachtzweten, opgezetten amandelen[/quote] Dat lijkt toch meer op een ordinair virus dan op HIV symptomen.

Reageren

Het zijn toch bij beide griepachtige symptomen...

Reageren

Net als bij een verkoudheid of een griepje...

HIV is zeer onwaarschijnlijk. Bovendien was je negatief getest

Reageren

Is een test na 3,5 maanden definitief dan?

Reageren

Ja na 3 maanden negatief is het definitief. Symptomen zijn erg slechte indicatoren. Want iets dat bij ars voorkomt, komt nog veel vaker voor bij normale dagelijkse virussen. Bij ars is het zo dat dit tussen week 2 en 6 zal gebeuren. Dus niet na 3 maanden, verder als het ars zou zijn zou een hiv test positief zijn, gezien dan dus zeker antistoffen aangemaakt zijn.(anders ben je niet ziek) ook geeft men aan dat ars vaak gevoeld word als de ergste griep die je ooit gehad hebt. Extreme pijn in de keel, meerdere voelbare/pijnloze lymfeklieren verspreid over je lichaam, hoge koorst en uitslag. Maar gezien je uitslag, hoef jij je geen zorgen te maken.

Reageren

Dit verschilt toch per persoon allemaal? En waarom zeggen ze soms dat 6 maanden test ook nodig is? Dank voor je reactie overigens

Reageren

Indien ars op zou treden is dat altijd tussen 2 en 6 weken. Natuurlijk kan de zogenoemde griep onderling anders ervaren worden en.sommige merken niets. Het meerendeel heeft extreem pijnlijke keel, koorts en kan typische uitslag hebben. 6 maanden is achterhaald(meer dan 10jaar) zelfs 3 maanden is oud nieuws, alleen overheden willen niet direct verlagen doordat ze door langzame process niet snel richtlijnen kunnen veranderen. Het enige dat conversie(naar positief omslaan) kan vertragen is theoretisch: eind fase kanker, pep behandeling(waarbij men tracht hiv te voorkomen door zware virusremmende medicijnen te geven), hele zware chemotherapie of extreme immuun ziekte(een waarbij er geen antistoffen aangemaakt worden). Maar ik kan je verzekeren, dat je dat zou weten. Hiv 4th gen test is de top of the bill bloedtest en is echt het nauwkeuriste bloedtest op dit moment. 4gen is al 99% betrouwbaar na 4 weken en daarom is bij jou test geen twijfel mogelijk dat je hiv vrij bent. Daarnaast is hiv overdracht niet zo efficient is bij hetero contact. Ook is het zo dat procentueel gezien de kans dat je iemand tegenkomt met hiv(bij hetero's) erg klein.is.

Reageren

Ga je niet pas antistoffen maken na of tijdens de symptomen, ik heb me namelijk meteen laten testen toen ik symptomen kreeg. Kan dit een vals negatieve uitslag geven?

Reageren

Antistoffen worden gemaakt op het moment dat het virus actief is in het lichaam.
    De klachten, de conversiegriep, ontstaat op het moment als er antistoffen zijn. Door de antistoffen als het ware.
    Het virus zelf heeft antigenen die je afweersysteem aanvallen waarop je lichaam dan weer reageert met antistoffen. De nieuwe 4de gen testen, testen dus op antigenen en antistoffen. Een vals negatieve uitslag komt alleen maar voor bij mensen die een PEP kuur zijn gestart of een aandoening van het immuunsysteem hebben. Maar dat zou je ongetwijfeld weten.

Reageren

Ik heb een 3maanden geleden gevreeën met een prostitué maar twijfel over de staat van het condoom, nu heb ik een gezwollen klier in mijn hals en al een week of 2 bijna continu hoofdpijn. Geen koorts en geen ziek gevoel , Zou dit kunnen duiden op een hiv besmetting?

Reageren

Nee, dat is zeer onwaarschijnlijk. Misschien corona...

Reageren

U denkt echt dat dit niets heeft te maken met hiv? Ik heb voor alle zekerheid donderdag een afspraak bij de huisarts .
    zijn dat symptomen die voorkomen bij Corona ?

Reageren

die kunnen bij corona voor komen. Doe een test!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Angst voor HIV

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe