Hiv

Hallo tandor
    Ik heb eerder contact gehad met jouwn uistekende advies ik had een hiv combo test na 4 en 13 weken negatied kon het niet aflsuiten en heb bij de lab een pcr test aangevraagd na 17 weken kan deze test na zoveel weken een hiv besmetting opsporen had contact gehad met het lb en die zijden van als je het niet kan afsluiten doe een pcr test dan weet je het zeker klopt dit alvast bedankt voor je uitstekende service

Reageren

In principe zou de PCR test niet eens nodig zijn.
    De combo test, test op antigenen en op antistoffen. Binnen 13 weken na het contact zijn er sowieso antistoffen aangemaakt. Er is geen geval bekend waarbij een negatieve test bij 13 weken nog veranderde is een positief HIV resultaat. Dat is ook de reden waarom er naast de combo test geen andere testen (zoals de PCR test ) meer worden gedaan. Maar als de PCR test (die zeker betrouwbaar is) bij jou voor geruststelling kan zorgen is het goed om die te doen. Ik vraag me alleen af, of dat voor jou dan ook afdoende zal zijn, om die angst los te laten.

Reageren

Die is zeker 100% betrouwbaar.

Reageren

Ook na 17 weken tandor omdat op meeste sites staan in de vroege fase van besmetting
    En hoe werkt een pcr wat is het verschil is het altijd meetbaar wanneer je besmet bent omdat bijvoorbeeld de p24 niet altijd aantoonbaar is brdankt

Reageren

Kunt u me a.u.b advies geven

Reageren

Dit is een heel technisch verhaal. Je zou een opleiding laborant gehad moeten hebben omdat te begrijpen.

PCR meet de viral load....de hoeveelheid virus
    De combo test meet antigenen die door het virus wqrden geproduceerd en antistoffen die door ond afweersysteem worden geproduceerd om het virus aan te vallen.

Als alle testen na 13 weken negatief is is HIV uitgesloten.

Reageren

Ok tandor bedankt maar een pcr is na 17 weken ook betrouwbaar ?hoeft biet alleen in de beginfase te zijn?

Reageren

Als die test niet meer betrouwbaar zou zijn, hadden ze de test niet uitgevoerd hoor en zou het lab dat ook niet adviseren.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hiv

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe