Zoeken Vraag het forum

Hiv?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo,

Ik heb al een tijdje last van een paar symptomen. Deze kreeg ik vlak nadat ik onveilige orale sex heb gehad. Dat Was overigens de enige onveilige keer sex, de rest was altijd beschermd.

Ik heb een zeer gevoelige hals. Al weken lang. Voor zover ik kan voelen zijn mijn lymfeklieren niet echt opgezet.

Ook heb ik uitslag gehad op mijn armen. Dat is weer weg en Was in de periode dat het erg warm weer Was.

Op het moment heb ik ook last van steeds weer hoofdpijn en laatst ook last gehad van mijn keel.

Ik heb een tijdje geleden een aids test gedaan, en die Was negatief, dus goed voor mij. Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat ik mezelf helemaal gek kan maken…. Ik heb al bijna alle ziektes gehad die er zijn.

Hopelijk kan iemand mij een beetje gerust stellen.

Bedankt!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wanneer had je het onveilige contact?
    Was het een hetero seksueel contact?
    Hoelang erna is de hiv test gedaan?
    Waar en hoe is de test gedaan?
    Is er ook een test gedaan voor andere SOA’s?

Reageren
    Anoniem

Het onveilige contact is ongeveer 6 maanden geleden en het Was hetero contact.

Hiv test ongeveer 3 maanden geleden en er zijn bij soa testen geen soa’s gevonden.

Het was een hiv sneltest die bij een instantie Is gedaan die op de lijst staat van betrouwbare testlocaties

Reageren
    John (moderator)

Als met een sneltest, 3 maanden na het contact negatief is getest kun je er vanuit gaan dat er geen sprake is van een hiv infectie. De tests zijn betrouwbaar.

Bovendien is de kans op een besmetting bij “normale” hetero seksuele contacten zeer miniem.

Reageren
    Anoniem

Ok mooi.

Wat kunnen die halsklachten dan zijn? Ik heb geen opgezwtte klieren of iets dergelijks.

Ik heb aan het begin ook geen griep gehad of iets dergelijks..

In.elk geval alvast bedankt voor uw tijd!

Reageren
    John (moderator)

De last van je keel en de hoofdpijn zouden ook veroorzaakt kunnen worden door een virusinfectie. Het zou eventueel het griepvirus kunnen zijn. Dat heerst namelijk.

Reageren
    Anoniem

Ik heb last van precies dezelfde klachten! Ik heb een maand geleden onveilig orale seks gehad, maar voor de rest wel veilig, al was het condoom er half afgegleden. Zou ik kan hebben op HIV of een andere SOA?

Reageren
    John (moderator)

Ook door orale seks kun je een soa oplopen. En een afgegleden condoom geeft ook iets meer risico. De kans op HIV is echter uiterst klein bij hetero seksuele contacten. Bijna nihil. Keelpijn en hoofdpijn lijken toch meer op een virusinfectie.
    Je kunt een soa test laten doen bij de huisarts of de GGD.

Reageren
Reageer op: Hiv?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.