- Anoniem12 oktober 2014 om 09:21
hallo,
Ik heb al een tijdje last van een paar symptomen. Deze kreeg ik vlak nadat ik onveilige orale sex heb gehad. Dat Was overigens de enige onveilige keer sex, de rest was altijd beschermd.
Ik heb een zeer gevoelige hals. Al weken lang. Voor zover ik kan voelen zijn mijn lymfeklieren niet echt opgezet.
Ook heb ik uitslag gehad op mijn armen. Dat is weer weg en Was in de periode dat het erg warm weer Was.
Op het moment heb ik ook last van steeds weer hoofdpijn en laatst ook last gehad van mijn keel.
Ik heb een tijdje geleden een aids test gedaan, en die Was negatief, dus goed voor mij. Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat ik mezelf helemaal gek kan maken…. Ik heb al bijna alle ziektes gehad die er zijn.
Hopelijk kan iemand mij een beetje gerust stellen.
Bedankt!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 oktober 2014 om 10:36Wanneer had je het onveilige contact?
Reageren
Was het een hetero seksueel contact?
Hoelang erna is de hiv test gedaan?
Waar en hoe is de test gedaan?
Is er ook een test gedaan voor andere SOA’s?Anoniem12 oktober 2014 om 11:27Het onveilige contact is ongeveer 6 maanden geleden en het Was hetero contact.
Hiv test ongeveer 3 maanden geleden en er zijn bij soa testen geen soa’s gevonden.
Het was een hiv sneltest die bij een instantie Is gedaan die op de lijst staat van betrouwbare testlocaties
ReagerenJohn (moderator)
12 oktober 2014 om 12:17Als met een sneltest, 3 maanden na het contact negatief is getest kun je er vanuit gaan dat er geen sprake is van een hiv infectie. De tests zijn betrouwbaar.
Bovendien is de kans op een besmetting bij “normale” hetero seksuele contacten zeer miniem.
ReagerenAnoniem12 oktober 2014 om 12:23Ok mooi.
Wat kunnen die halsklachten dan zijn? Ik heb geen opgezwtte klieren of iets dergelijks.
Ik heb aan het begin ook geen griep gehad of iets dergelijks..
In.elk geval alvast bedankt voor uw tijd!
ReagerenJohn (moderator)
12 oktober 2014 om 16:29De last van je keel en de hoofdpijn zouden ook veroorzaakt kunnen worden door een virusinfectie. Het zou eventueel het griepvirus kunnen zijn. Dat heerst namelijk.
ReagerenAnoniem18 januari 2015 om 01:37Ik heb last van precies dezelfde klachten! Ik heb een maand geleden onveilig orale seks gehad, maar voor de rest wel veilig, al was het condoom er half afgegleden. Zou ik kan hebben op HIV of een andere SOA?
ReagerenJohn (moderator)
18 januari 2015 om 09:27Ook door orale seks kun je een soa oplopen. En een afgegleden condoom geeft ook iets meer risico. De kans op HIV is echter uiterst klein bij hetero seksuele contacten. Bijna nihil. Keelpijn en hoofdpijn lijken toch meer op een virusinfectie.
Reageren
Je kunt een soa test laten doen bij de huisarts of de GGD.