- Ezequiel23 februari 2017 om 12:41
Hallo Iedereen,
Ik zit nu al 2 weken lang het internet af te zoeken naar symptomen voor HIV. Ik heb ondertussen even veel kennis als mijn huisarts denk ik. Ik heb superveel stress, kan niet normaal denken meer. Ik heb onveilig sex gehad (top zonder condoom), rond 4 weken terug en ervaar mogelijke symptomen van HIV. Vergeleken met andere verhalen die ik voorbij heb zien komen valt het risico bij mij wel mee. Ik ben zelf bi-seksueel en heb meestal orale sex. Anaal als top, en bijna altijd met condoom. Ik slik geen sperma maar heb het wel een paar keer in mijn mond gekregen. Nu heb ik gezwollen klieren aan beide kanten onder mijn kaak. Ik heb ook een gezwollen klier in mijn rechterlies. Op het moment heb ik ook een beetje last van een loopneus en darmklachten. Ik ben recent verhuisd dus had al snel de darmklachten gelinkt aan het verhuizen en het andere eetpatroon. De gezwollen liesklier kan ik linken aan een wond op mijn voet, door het voetballen. Maar de gezwollen klieren in onder mijn kaak kan ik nergens aan linken. Ik ben hier heel bang voor. Ik heb niet heel vaak sex. Meestal een keer per maand of iets meer/minder. Ik heb afgelopen jaren geen last gehad van koorts, nachtzweten of de andere symtpomen van HIV. Ik heb wel een paar keer jaar last van een verstopte neus, maar dit was al sinds kinds af aan. Kan dit een HIV Infectie zijn ? Ben echt heel bang om te laten testen, ook omdat ik in het buitenland studeer op het moment. Hoop op een snelle reactie,
Bedankt alvast
Ezequiel
1 reactieReagerenJordy23 februari 2017 om 13:09Ik heb precies hetzelfde. Ben ook heel erg bang voor HIV. Ik heb veel sex gehad (met name homo, oraal) over de jaren en me nooit gecheckt op soa’s, heel dom achteraf. Was op internet toevallig aan het surfen en zag een HIV Thuis test, had geen last van HIV Symptomen behalve de opgezwollen kliertjes. Ik heb ze achter mn linker oor, onder kaak (beide kanten) en in mn lies. Nu heb ik toevallig ook een wond op mn rechtervoet en is mn lies klier alleen gezwollen aan de rechterkant. Ik weet dat ik risico loop op HIV maar zijn die typische HIV klachten ?
Mvg,
Jordy
Reagerenkep23 februari 2017 om 13:15Stop met symptomen zoeken. Er klopt veel niet op internet. Want verstopte neus is geen symptoom voor hiv. Klieren hals kunnen door alles komen, verkoudheid etc etc. Voor Ars symptomen is hevige keelpijn (zonder hoesten, snot en verstopte neus) het meest aanwezig. Veelal heeft men dan ook duidelijke huid uitslag en dan soms ook opgezette klieren(niet alleen hals aan een kant, maar overal). Verder zijn symptomen (vooral als je zelf symptomen ziet en niet arts) slechte indicator. Zijn symptomen door hiv zou je test het nu ook aangeven.
Begrijp ik dat je top was bij seks met een man? Dit omdat zoals je weet is dat wel ‘zoals ze het noemen’ hoog risico. Wel kleiner als top bent dan ontvangende, maar nog steeds wel redelijk risico) test and 4 weken is definitief.
Sterkte
Reageren