Zoeken Vraag het forum

Bang dat ik hiv heb opgelopen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb 9 dagen geleden eenmalig een onveilig seksueel contact gehad met man. Was de gevende partij en was ook maar 2 minuten en ben ook niet klaargekomen omdat het toch mijn ding niet was.
    Heb wel zelf door een exvriendin herpes opgelopen 10 jaar geleden maar heb daar eigenlijk praktisch nooit last van dus weet niet of dat invloed kan hebben dat ik al zo rap symptomen zou hebben?
    Heb al aantal dagen last van lichte hoofdpijn en lichte keelpijn en 2 dagen geleden eenmalig diarree gehad. Heb al dagen enorm schrik dat ik hiv heb opgelopen als ik de symptomen lees. Wel zouden de symptomen volgens internet enorm vroeg zijn maar alles lijkt op acute hiv infectie.
    Heb al test besteld voor binnenkort maar wou even al eens vragen wat jullie idee is.

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Even een update. Heb vanmorgen terug beetje diarree gehad en men nek zit sinds ik gedouched ben vast alsof er iets in men nek is geschoten. Verder voel ik me niet ziek of geen koorts. Heb echt enorm schrik dat het hiv is. Heb bijna alle symptomen

Reageren
    Anoniem

“Heb bijna alle symptomen”… en “alles wijst op een acute hiv infectie”… dat is knap te beoordelen voor iemand die geen arts is.

Als je wilt weten of je hiv hebt, dan moet je een hiv test doen. Zo eenvoudig is het. Dat kan vanaf zes weken na het risico.

Onveilig seksueel contact is altijd een risico. Ook als top. Eerder een risico voor gonorroe en chlamydia, dat loop je eenvoudig op. Zeker omdat de bottom zich blijkbaar laat neuken zonder condoom…

Wel is het zo dat het risico op hiv overdracht van top naar bottom niet heel erg groot is. Volledig risicoloos voor hiv is het niet.

Ik ben geen voorstander van een “bestelde” test. Dat zijn zelf tests die minder nauwkeurig zijn. Mijn advies is altijd laten testen op een locatie waart bloed wordt afgenomen in een buis dat vervolgens wordt onderzocht in het laboratorium. Die tests zijn gewoon kwalitatief beter.

Reageren
    Anoniem

Ik ga inderdaad gewoon af op wat ik op internet lees, weet dat dit niet altijd betrouwbare informatie is maar het komt toch goed overeen.
    Vandaar dat ik een second opinie vraag over men klachten.
    Heb je bij de klachten ook altijd koorts of kan je ook hiv symptomen hebben zonder koorts?

Reageren
    Anoniem

De meeste mensen krijgen na een hiv infectie een conversiegriep. Meestal binnen twee tot vier weken. Meestal niet al na negen dagen.

Meestal met hoge koorts, vaak veel vermoeidheid, opgezette lymfeklieren (kan je bij jezelf bijna niet waarnemen), hoofdpijn, spierpijn, eigenlijk de klachten bij een normale griep, maar dan vaak wel stevig.

Op basis van dit soort banale klachten kan je nooit tot hiv concluderen. Je zal echt een hiv test moeten doen.

Infectie met gonorroe en/of chlamydia ligt echter meer voor de hand. D.w.z. die loop je erg eenvoudig op, en circuleren ook wel bij MSM wanneer ze onbeschermde seks hebben.

Reageren
    Anoniem

Denk je dan dat de kans groter is dat ik die symptomen heb uit angst voor hiv dan dat ik effectief een infectie heb opgelopen?

Ben er wel al dagen van sochtends tot savonds met bezig en continu opzoeken.

Heeft gonorroe en chlamydia ook niet andere klachten aan geslachtsdelen ofzo?

Reageren
    Anoniem

Gonorroe en chlamydia kunnen klachten geven, maar dat hoeft niet. Vaak geeft het wel klachten. (ga nou niet obsessief naar aan je penis trekken en duwen om te kijken of er iets is, want dan krijg je vanzelf klachten)

Angst en stress kunnen heel akelige klachten geven. Hoofdpijn, keelpijn, het zijn allemaal heel banale klachten die door van alles en nog wat veroorzaakt kunnen worden. Eenmalig diarree is geen diarree veroorzaakt door een virale infectie. Je darmen zijn dan echt wel enkele dagen flink van streek.

Ik zou mezelf niet teveel zorgen maken. Het risico om zo hiv te krijgen is niet heel groot. Vraag jezelf wel af waarom dit gegaan is zoals het is gegaan. Wil je dit? Ik denk het niet, als ik je verhaal zo lees. Maar waarom gebeurde het dan toch?! Dat lijken me dingen om eens op te reflecteren. En rust in je lijf krijg je niet door continue van alles en nog wat op internet op te zoeken, maar krijg je wel door b.v. afleiding te zoeken zoals sport, wandelen, concentreren op je ademhaling en die laag vanuit je buik laten komen.

Reageren
    Anoniem

Heb nu al 2 dagen enorm veel last van vastzittende nek.
    Ook nog altijd lichte keelpijn..

Hoort dit bij acute hiv infectie?

Als ik op internet zoek staat dat wel bij een symptoom van opgezette lymfeklieren.
    Heb daar anders nooit last van..

En nee dit is niet wat ik wil.
    Was een domme fout tijdens een zat moment.

Reageren
    Anoniem

Ik ga hier niet meer op in. Mijn antwoorden waren duidelijk, maar ik zal ze nog een keer herhalen:

Als je wilt weten of je hiv hebt, dan moet je een hiv test doen. Zo eenvoudig is het. Dat kan vanaf zes weken na het risico.

Op basis van dit soort banale klachten kan je nooit tot hiv concluderen. Je zal echt een hiv test moeten doen.

Angst en stress kunnen heel akelige klachten geven. Hoofdpijn, keelpijn, het zijn allemaal heel banale klachten die door van alles en nog wat veroorzaakt kunnen worden.

Ik zou mezelf niet teveel zorgen maken. Het risico om zo hiv te krijgen is niet heel groot.

Reageren
Reageer op: Bang dat ik hiv heb opgelopen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.