Zoeken Vraag het forum

HELP?? bang voor HIV infectie??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniempje

beste,

ik ben een vrouw van 29 en ik wil even mijn verhaal hier kwijt.

Ik heb op 26 april onveilige sex gehad met een man, hij is niet in mij klaargekomen.

een hele tijd nergens aangedacht (ik weet het stom)

tot ik een aantal weken geleden last kreeg van hoofdpijn die dagen lang aan bleef houden, wel moest ik ongesteld worden maar dit was pas een aantal dagen later (ongeveer 4)

Ineens kwam de gedachten bij me op HIV,, geen idee waarom ik dit ineens dacht.

Dus ik ging natuurlijk op google kijken.

Toen ik die symptomen las schrok ik behoorlijk, mijn klachten sinds 10 juni zijn:

Keelpijn (licht) ik rook wel.

hoofpijn : zeurderig en een aantal dagen aangehouden.

opgezette klieren in hals: ongeveer een weekje aangehouden.

uitslag: voornamelijk in mijn hals net onder mijn kin, op mijn gezicht en rug. (nog steeds last van)

bloeduitstorting boven arm: niet heel zichtbaar, ik heb dit nu sinds 3 dagen en zie het nog steeds is al wel bijna weg.

strepen op nagels: heb er eigenlijk nooit op gelet het viel me ineens op.

pijnlijke onderbuik: zeurderig stekend gevoel.

spierpijn: niet de hele dag af en toe steken of even pijn in heupen/bekken tijdens lopen. Wel merk ik dat wanneer ik druk ben geweest ik ineens 2 dagen heel erg last heb van spierpijn ect (nooit eerder gehad)

een week geleden verkouden geweest: zere oren,, dichte neus,, last van keel,, kriebelhoest (kriebelhoest naar een week nog af en toe aanwezig)

Ik heb een allergie voor gras en huisstofmijd maar lijkt me toch niet dat de klachten hierdoor komen.

Nu is mijn vraag zijn deze klachten passend bij een hiv infectie? de klachten waren niet allemaal tegelijk aanwezig maar volgen elkaar meer op.

En hoe groot is het risico eigenlijk geweest?

Ik maak mezelf helemaal gek en ja ik weet een test doen geeft uitslag ik wil volgende week aan afspraak gaan maken, maar hoop dat jullie tot die tijd mij een antwoordt kunnen geven.

groetjes, een bezorgd iemand

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zijn klachten die toch niks met een HIV infectie te maken hebben. Een deel van je klachten hebben toch met de allergie te maken. En je had een verkoudheid..ook niks raars . De kans op HOV was sowieso al erg klein.

Laat je z.s.m. testen, dan weet je het heel zeker en hoef je je niet meer druk te maken.  Als er door een HIV infectie klachten ontstaan is dat in de regel tussen 2 en 6 weken na het contact. En dan meestal een conversiegriep met hoge koorts die ongeveer 1 week duurt. Na 6 weken ontstaan er doorgaans geen klachten meer.

Reageren
    anoniempje

Hey,

Super bedankt voor je snelle reactie,,
    Het is ook gewoon stom als ik de klachten opzoek is er eigenlijk ook overal wel een logische verklaring voor.
    En toch blijft het dan in je hoofd spoken.
    En ik wil me ook zeker laten testen ben alleen zo bang voor de uitslag pfff.. ergens maak ik me al helemaal druk dat ze dan zeggen sorry mevrouw helaas is de test positief.

De enige vraag die ik nog aan je heb is ik heb over een aantal nagels 1 wat donker verkleurde streep (verticaal)
    Natuurlijk ook opgezocht en daar stond dat dit wel een symptoom kan zijn van hiv maar dan in een vergevorderde infectie,, wat houd dit in?? dat je dan al jaren ziek moet zijn of?

Reageren
    John (moderator)

Een vergevorderde infectie heb je pas na jaren wanneer HIV overgaat in AIDS

De strepen in de nagels kunnen door vitaminegebrek ontstaan of door een schimmelinfectie.

Reageren
Reageer op: HELP?? bang voor HIV infectie??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.