Zoeken Vraag het forum

Word getest op soa en hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem3

Oke ik ga nu over mijn comfort zone heen maar de angst drijft mij gewoon door ik heb een paar dagen geleden seks gehad met een dame van plezier ze was niet nederlands maar zit of woon wel in nederland normaal doe ik het altijd met condoom wij hebben het gedaan zonder condoom heel stom van mijzelf zij heeft mij eerst gepijpt zonder condoom en ik heb haar daarna gepenetreerd zonder condoom ze was nat ik ben niet in haar klaar gekomen maar op haar ik houd de boel altijd goed bij daar beneden met scheren die dag ook geschoren na een paar daagjes niet geschoren te hebben de ochtend kort er na had ik een beetje jeuk en in de avond na dat zij en ik het hebben gedaan ook paar rode bultjes ik ben er mee naar de huisarts geweest die vermoed misschien keertje scheer irritatie maar hij kan het niet met zekerheid zeggen nu wil hij mij laten testen op soa’s via urine en hiv en nog een paar dingen via een bloed onderzoek nu ben ik best angstig geworden voor het ergste hoe groot is de kans dat ik in een heel erg gehad hiv heb opgelopen ?

3 reacties
    Reageren
    Anoniem3

De bloedtest is omdat ik onder een risico groep nu val omdat zij een dame van plezier is

Reageren
    Ehh

Hallo anoniem, niemand kan je dat antwoord geven. Een dame van plezier doet het niet alleen met jou zonder condoom. Veel dommer kan je volgens mij niet zijn. Het zal wel loslopen gok ik zo maar denk voortaan met je hersenen en niet met je eikel, dwaas

Reageren
    Anoniem

Aan het antwoord van Ehh heb je ook niet veel.

Seks zonder condoom is een risico. Zo eenvoudig is het gewoon. Het grootste risico loop je op soa’s zoals gonorroe en chlamydia. Hiv loop je niet zo snel op bij insertieve heteroseksele seks (d.w.z. jij als man neukt een vrouw). Er zijn allerlei bijkomende factoren die de kans op besmetting groter of kleiner maken, maar over het algemeen is de kans niet groot.

Mijn advies is om een soa test te doen. Voor gonorroe en chlamydia kan dat vanaf twee weken na het risico via urine. Bloed kan je best laten testen vanaf zes weken. Vraag dan om te testen op hiv en syfilis. Bij voorkeur bloedafname uit de elleboogplooi en onderzoek door een laboratorium. Het kan via de huisarts. Dit is meer betrouwbaar dan een thuistest. Die raad ik persoonlijk af.

Maak je in de tussentijd niet gek. Ja er is een risico, maar nee, de wereld vergaat niet. Laat het wel een leerweg zijn voor jezelf. Wil je dit? Als het antwoord “nee” is, denk dan na waarom het toch niet gelopen is zoals je wilde. Op voorhand nadenken over hoe en wat je wilt, want op het moment zelf is het rationele denken vaak niet aanwezig.

Reageren
Reageer op: Word getest op soa en hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.