Klachten nog aanwezig na 3 HIV testen

Hallo, Ik hoop dat u mij duidelijkheid kunt geven want Ik weet niet meer wat Ik moet geloven. Enorme klachten 8 weken na seks met prostituee in Thailand. (Echt HiV klachten)
    Test in Thailand was volledig negatief en geen bij vermeldingen.
    Me combo testen (na 5 weken en 7 weken in NL bij one day clinic ) beide negatief maar beide wel met vermelding van 0,1 u/ml viral load).
    Als Ik het verschil google op A-I dan komt onderstaande eruit. (Zus bijlage)…..
    Ik kan alleen nog maar “huilen” van ellende en verdriet, want Ik weet niet meer wat Ik nu moet aanhouden. Gezin, werk, leven …alles staat op get spel en voel me echt heel ziek. (Moe, diarree op en af, opgezette lymfeklieren in liezen en oksels), keelpijn en malaise)….

Help me alstublieft dit beter te begrijpen en wat Ik nu nog moet en kan doen

Bedankt
    Bart

Bijlagen:
    Reageren

Je hebt de testen gedaan bij one day. en die waren negatief. Geen hiv dus. Ik snap niet waarom je dan nog gaat googlen naar dingen. Maar je had hier eerder al een of meer topics over en toen is ook al gezegd hoe dat met 0,1 zit en wanneer een hiv test dan wel positief is. Dat staat ook in de uitslag van de test zelf. De klachten die je hebt worden niet door hiv veroorzaakt. Je hebt een angststoornis ontwikkeld en daar heb je klachten van. de testen die je hier hebt gedaan zijn goed en geldig. Dat is bepalend en niet wat je nog allemaal op internet vindt. Bespreek je klachten met je huisarts en vraag professionele hulp voor je angsten

Reageren

In je andere topic schreef ik dit:

--
    Je hebt het over "hele duidelijke hiv klachten", maar wat je beschrijft zijn helemaal geen hele duidelijke hiv klachten. Jij koppelt het aan hiv, maar dat is niet terecht. Je hebt namelijk goede en betrouwbare tests gedaan. Als je daar vragen over hebt, dan moet je contact opnemen met de behandelaar die de tests heeft uitgevoerd - OneDayClinic dus. De uitslagen zijn allemaal negatief, daar is het echt mee klaar. Geen soa en geen hiv.

Accepteer ook dat dit het is, en probeer je verder niet te verdiepen in allerlei (wetenschappelijke) details, want die zijn niet als losse onderdelen te interpreteren, en zeker voor een leek onbegrijpelijk. Als je het "helemaal 200% te begrijpen" dan moet je een studie microbiologie doen, en dat lijkt me wel erg ver gaan...
    --

Wij kunnen hier schrijven wat we willen, maar op de een of andere manier wil je het gewoon niet tot je nemen. Dan kan je blijven zoeken op internet tot je een ons weegt, of nog tien topics openen, maar je hebt gewoon geen hiv.

Ik begrijp ook eigenlijk niet goed waarom je hier nu weer begint over "Echt HiV klachten" terwijl al meerdere keren gezegd is dat dit geen hiv klachten zijn.

Nu weet ik niet waar je in Thailand allemaal geweest bent. In de grote steden is het niet zo'n issue, maar met name in het Noorden (Chiang Rai en de grens met Myanmar) en het Oosten (Isan) komt nog wel eens malaria, knokkelkoorts en soms gele koorts voor.

Reageren

Beste John & Anoniem

Ik zal gewoon eerlijk zeggen dat Ik gewoon blinde paniek heb. Ik heb eerder een topic geopend (Ik zal daar niet om liegen), Ik doe dit uit diepe pure angst 🙁 ….niet om vervelend te doen naar jullie. Ik waardeer jullie antwoorden enorm (meen Ik echt)

Mijn diepe twijfel is (door mijn eigen onderbouwing, welke onjuist kan zijn natuurlijk) gekomen door 3 hoofdpunten:

1. Klachten patroon: nonstop lymfeklieren pijn (opgezet in beide liezen), tevens komen en gaan van hetzelfde maar dan in beide oksels. Om de dag diaree, spier en gewrichtspijn in de bovenarmen en pols en in de binnenkant armplooi. Opvliegers (hete voeten en handen en of het griep is….geen koorts, want meet paar keer per week. Klachten worden eerder intensiever dan dat ze af nemen….ook vandaar de onrust. En ja daar heel Veel angst en stress van, wat het ook niet beter maakt…dat weet Ik ook echt wel. Maar stress komt pas als Ik eerst de fysieke problemen voel opvlammen. Heel belangrijk: Ik heb over het algemeen een behoorlijk lage weerstand (door met name post-covid klachten)

2. Wat is er precies gebeurd: het was op 03 mei vroeg in de nacht in Bangkok, (goedkoop seks/massage salon), was echt de enige nog en ging bijna dicht. Ze nam totaal geen “voorzorgsmaatregelen” betreft hygiene en Ik heb daar door eigen schuld niks van gezegd. Ze pijpte me zonder condoom onder de douche, wat Ik snel afwinpelde omdat Ik dat niet wilde. Vervolgens door domme opgewondenheid me wel laten rimmen op bed, ook hier geen condoom…dit duurde zeker 10min… had ook t idee dat mondreiniging zeker niet aan de orde was.
    Daarna seks op bed, van achteren (1 standje) 10min oid en klaargekomen in condoom. Tijdens het eruit halen helemaal onder menstruatie (aanname) bloed…..ik heb (denk Ik…was schemerig en wilde weg door de schrik), goed gekeken dat al het bloed aan de buitenkant zat en sperma in het condoom. Ook het condoom aangeraakt en met water gevuld om te zien of het lek was.

3. 60uur na de daad (maandagmorgen 1130uur) naar wellmed clinig Bangkok gegaan vanwege eerste klachten. Wist simpelweg niet eens van het bestaan van PEP …anders had Ik wel eerder gegaan. Zoals gezegd: gonorroe prik gehad, 7 daags doxyciline en 28 daags PEP kuur. Eerst 4 weken ging wel ok, heel moe enzo maar nog niet zo heftig als nu. Daarbij BKK uiteraard op HIv en hep B en syfillus getest na 3 dagen maar uiteraard Allen niks en dus negatief.
    In NL na 4 weken de anale chlamydia test gedaan en die was positief. Weer 7 daags doxyciline kuur gehad. Test 12 juni Allen negatief bij One day, maar Mindy’s voor het eerst met die 0,1 u/ml waarde achter hiv (<1 is negatief, >1 is positief), Waar me test in BKK dus alleen maat negatief aangaf op HIV. Zelfs me chlamydia doorgetest op LGV wat inmiddels ook negatief was en allle keel, anus en bloeduitslagen op al het andere ook.
    16juni nogmaals de combo hiv test (na precies 7 weken min 1 dag), deze was negatief met weer 0,1 u/ml vermeld.
    (Voorbeeld: lues werd aangegeven als negatief met 0,0 u/ml waarde)

Dit alles tezamen en met name me hefitge klachten en wat AI aangaf zoals hier voor vermeld, maakt mij dus mega onzeker en verdrietig en Ben ook echt ziek. Val ook redelijk wat af…moet echt op me eten letter anders gaat t te hard. (Ook stress waarschijnlijk)…😢 Ik hoop dat u iig mijn wanhoop begrijpt, want als de klachten weg zouden gaan of minder worden zou Ik ook Veel meer vertrouwen hebben In de uitslag zelf….ik vetrouw me lichaam helemaal niet meer, zie geen positieve aanknopingspunten qua fysieke verbeteringen en durf geen sex te hebben met me vrouw al 8 weken en volgens die viral load verhalen moet hè dan zelfs 3-6 maanden de tijd nemen om te kijken of die viral load niet gaat stijgen 😢…..

Puntje buj paaltje is mijn mega (dwang) angst: heb Ik in die eerste 60uur een hiv infectie gehad/ontwikkeld en door de PEP kuur is dat dan wellicht onderdrukt en komen nu pas de echte HIv klachten serieus bovendrijven en moet Ik wachten tot 3 maanden (window aldus soa aids online)…

Sorry voor mijn lange Teksten, maar wil graag precies de feiten weergeven, hoop dat jullie dat willen begrijpen …

Bedankt nogmaals
    Mvg Bart (47 jaar)

Reageren

Omdat je die pep kuur hebt gehad zul je dus gewoon 3 maanden moeten wachten voor een controle test. Maar vanwege de negatieve testen ga ik er vanuit dat je geen hiv hebt. Want als je idd hiv klachten zou hebben had je een positieve test gehad.
    En bij een hiv test <1 is die test negatief. punt! En hoe meer je gaat zoeken op internet naar antwoorden die je toch niet gaat vinden, hoe meer klachten je zult gaan krijgen. En die 0,1 bij een hiv test is een normaal resultaat.
    Ga dus naar je huisarts met de klachten en kijk dat je hulp krijgt voor je angsten en vraag de huisarts om een uitgebreid bloedonderzoek om te kijken of er wellicht een andere infectie is.

Reageren

Hoi Bart,

Vreselijk in wat je doormaakt. Maar wat je hier verteld en kan ik uit eigen ervaring vertellen is en zijn stress en angst klachten.

Via homed iq kan je een gehele soa test doen op alle soa’s die er bestaan. Misschien geeft je dat wat uitsluitsel. Maar wat je hier schrijft ik heb dit zelf ook gehad en is puur angst. Je lichaam zit en een vlucht en vecht modus en bij langdurig dit te hebben krijg je klachten omdat dit niet gezond is voor je.

Nogmaals laat het los vertrouw de testen. Je hebt GEEN hiv. Een vierde generatie test had dit al lang opgepikt. Aangezien deze op meer dingen meten dan alleen anti lichamen. De HIV tests zijn zeer betrouwbaar en eigenlijk 1 van de meest geavanceerde tests in het medisch gebied. Vertrouw hierop.

Wat ik zou doen. Nogmaals voor je gemoedsrust bij een andere partij zoals hierboven beschreven te testen en dan het daarna loslaten. Het constant ermee bezig zijn voed je angst juist. Het constant checken, oh heb ik koorts voed het juist. Het controleren van zaken en aanzitten en je lymfeklieren checken voed het juist. En gaat ook pijn doen als je er vaak aan zit!

Dus kortom laat het los. Het is niet makkelijk maar met verloop van tijd gaat het beter worden

Reageren

Beste John & Anoniem

Bedankt voor de moeite wederom om hier inhoudelijk op in te gaan!
    Klinkt misschien gek maar geeft me zeker iets van houvast en mentaal “perspectief” zeg maar

@John: om geen misverstand te hebben van mijn kant: bedoel je hier dan 3 maanden na de daad (03mei)Of 3 maanden nadat de pep kuur was beeindigt (03juni)?

@anoniem: ook hier puur een “beetje dwangmatige” maat wel serieuze vraag, bedankt voor de de aanbeveling van de soatesten op de bewuste website, (die uitgebreide test van 11 soa’s) welke ook de bloed test doet via een vingerprik, worden deze net zo “sterk” geacht als de hiv test direct in arm en welke meteen in monsterbuisje gaat ipv hier druppels op papier. Ik heb nl geen ervaring met thuis testen wanneer t om bloed vinger) gerelateerd gaat.

Wederom mega bedankt voor de moeite!

Mvg
    Bart

Reageren

Hoi Bart,

Ja deze zijn net zo betrouwbaar gebleken als je dit na 4 weken doet. Het principe wat ze gebruiken heet een dbs test. Je maakt een kaartje vol met bloed moet dit laten drogen en dit onderzoeken ze dan. Dit kan omdat de antilichamen en de p24 proteïne blijft zitten. Dit kunnen ze ook voor syphilis en voor hepatitis b. Hepatitis C is bijna niet overdraagbaar via sex. Ik heb zelf deze test ook gedaan en is eenvoudig en je krijg binnen twee werkdagen het resultaat. Het lab waarmee ze werken worden ook door de ggd en ziekenhuizen gebruikt. Ik heb dit laten verifiëren ook bij ziz omdat ik dus hetzelfde probleem had als jij.

Het zijn zeer goede tests en de overige soa wordt allemaal getest doormidden van een multiplex pcr. Gevoeligste tests die er bestaat.

Reageren

Er zijn hier meerdere "Anoniem"''s die door elkaar verwarrende informatie geven.

De reacties van 20:53 en 23:02 zijn niet van mij en zijn uitermate verwarrend, tegenstrijdig en onjuist!

Enerzijds "laat het los" en tegelijkertijd "nogmaals bij een andere partij een test doen". Het een verhoudt zich niet met het ander.

De adviezen zijn ook onjuist! Na een PEP kuur moet je drie maanden wachten tot er getest kan worden. Dat "de p24 proteïne blijft zitten" is ook je reinste onzin. Het P24-antigeen wordt nl. na verloop van tijd ondetecteerbaar doordat het lichaam antistoffen maakt tegen hiv die het P24 eiwit neutraliseren.

Wat je wel moet doen: naar de huisarts gaan om je angst te bespreken. De huisarts kan als geen ander het beleid m.b.t. jouw klachten bepalen en zo samen kijken wat een oplossing is en wat niet. Het is jouw lijf, jouw gezondheid en jouw gemoedstoestand, dus je moet het zelf weten, maar hele lappen tekst hier schrijven met allerlei details, en blijven zoeken op het internet werkt niet.

Reageren

Beste Anoniem (diegene van deze morgen in het bericht van 08:20uur)

Dat is ook precies wat Ik ga doen en ga aan de slag met mijn angsten, tevens ook de lichamelijke klachten die ik nu ervaar.

Welke waarde mag ik uberhaupt nog hechten aan de HIV combotesten gedaan op 12 juni en 23juni jl welke beide negatief waren..gezien uw advies om 3 maanden na beeindiging PEP kuur nogmaals de test te doen (wat Ik ook 100% ga doen)

Bedankt voor uw reactie
    Mvg
    Bart

Reageren

Er is voldoende gezegd en voldoende antwoord gegeven op jouw vragen.

Nu weer reageren triggert jouw angst-beloningsmechanisme, dus dat ga ik niet doen.

Reageren

Beste John & Anoniem,

@anoniem: Ik wil alvast aangeven dat Ik echt niet weer iets plaats om me zogeheten “beloningssysteem” gevoed te krijgen…want het allerliefste zou Ik hier ook niet eens mee bezig willen/moeten zijn 😢

Ik zoek oprecht naar input van kundige mensen die mij enigzins een realistisch perspectief willen en kunnen geven en wat mij als leek een zo eerlijk mogelijke “understanding” van de situatie en vooral timewindows geeft.

Ik zit Zoals eerder gezegd al in mijn 10 week na de daad en inmiddels in mijn eind 5e week na beeindiging pep-kuur.
    Laatste negatieve uitslag test dateert van 02 Juli jl via lab in Alrijne ZH.
    Negatief op HIV combo, Hep B (wel titerwaarde van maar 4, wat aangeeft niet genoeg bescherming in bloed tegen mogelijke Hep B infectie, en negatief syfillis.
    - HIV combo negatief 9 weken na daad.
    - HIV combo negatief 4 weken plus 1 dag na einde pep kuur

Zorgen en klachten:
    Nog altijd nonstop klachten in lymfeklieren in beide liesgebieden na 9 weken….John geeft redelijk vaak aan dat mensen met HIV klachten iig op meerdere plekken tegelijk opgezette lymfeklieren moeten/kunnen hebben, naast mijn liezen (structureel) dus dagelijks komen en gaan bij beide oksels van gevoelige lymfeklieren en ook Hals/kaak/borstkas gebied.
    Nog altijd komen en gaan van rode uitslag op borstkas en rug.
    Tevens in contact geweest met (Zoals eerder toegelicht) menstruatiebloed van prostituee (wat volgens mij echt alleen aan buitenkant van condoom heeft gezeten, maar niet weer of dat bijvoorbeeld een beetje bij mijn beginstuk van penis of schaamhaar gebied heeft gezeten en bloed tegen haarzakjes oid is gekomen…
    Nog steeds mega moe, en vaak hele hete handen en voeten…daarnaast continue de lichte keelpijn en soms misselijkheid

Heb echt ook al alles met huisarts besproken en ga ook straks hulp zoeken (mentaal), maar in de tussentijd blijft die windowfase opmerking van andere Anoniem ook in mijn hoofd, dat je weken eigenlijk pas ingaan na einde pepkuur….en dat betekent dus negatief na 4 weken…..😢

Ik Ben volledig uitgeput en ingestort en weet niet meer hoe met deze stress te dealen. Huisarts vindt Ik niet daadkrachtig eerlijk omdat ze niet helder zegt:
    - er gaat wel of geen nieuwe tijds window in na de pepkuur….

Jullie uitleg geeft mij vaak iig wat perspectief en “hoop”.

Hoop dat jullie me nu ook weer iig zo een eerlijk realistisch antwoordt en tijdsbeeld willen geven, zeker gezien de risico factoren welke Ik wel simpelweg mee te maken heb gehad en de klachten.

Bedankt en Mvg
    Bart

Reageren

Als je een PeP kuur krijgt, vertellen ze daar ook bij wanneer er opnieuw getest moet worden. Na een PEP (Post-Expositie Profylaxe) kuur, wordt je getest op hiv na 6 weken en na 3 maanden. Deze testen zijn belangrijk om te bepalen of de kuur effectief is geweest en om mogelijke hiv-infectie uit te sluiten.
    En wat mijn opmerking over die lymfeklieren betreft: je moet dat wel in de juiste context plaatsen. Ik schrijf dat in de regel daar waar mensen denken dat een opgezette klier een HIV symptoom is. Of een beetje huiduitslag een hiv symptoom is. En meerdere plekken is dan niet alleen in de liezen maar op meerdere plekken. Hals, lies oksel.. En in de regel zou je dan ook een conversiegriep moeten hebben gehad. Een conversiegriep gaat gepaard met zeer hoge koorts zonder verdere verkoudheidsverschijnselen zoals bij een gewone griep en duurt ca 1 week.
    Ik snap dat je angst en stress hebt, maar blijven filosoferen heeft geen zin. Je zult op de gebruikelijke testen moeten wachten. Er zit helaas niets anders op. Ik kan jou geen garantie geven dat je wel of niet HIV hebt

Reageren

Ben je al naar de huisarts geweest om je angsten te bespreken? Indien niet, waarom niet?

Hier op een forum hele lappen tekst plaatsen, daar wordt je gezondheid ook niet beter van.

Reageren

> Heb echt ook al alles met huisarts besproken...

En wat zei de huisarts dan?

> Jullie uitleg geeft mij vaak iig wat perspectief en “hoop”.

Dit is dus precies dat beloningssysteem dat je aan het voeden bent. Dat heet een angststoornis.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Klachten nog aanwezig na 3 HIV testen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe