Zoeken Vraag het forum

Hiv test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Frank

Ik heb in de nacht van 18 op 19 februari (ik denk dat het net na middernacht was) onveilige orale seks gehad. Ik heb iemand gepijpt zonder condoom maar er was geen sprake van klaarkomen. Daarna heb ik veilige anale seks gehad met condoom waarbij ik de gever was. Heb me vervolgens op 29 maart laten testen op soa’s waaronder hiv. De test kwam negatief terug. Kan ik er nu vanuit gaan dat ik geen hiv heb of moet ik een nieuwe test laten doen?

42 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voor een betrouwbare HIV test gelden 6 weken na het contact…

Reageren
    Frank

Dus een nieuwe test doen? De huisarts zei dat het niet nodig was.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal de huisarts wel gelijk hebben.

Reageren
    Frank

U heeft een andere mening? Of interpreteer ik dat verkeerd?

Reageren
    John (moderator)

Ik heb geen andere mening en je interpreteert het ook niet verkeerd
    Maar ik wel niet in discussie gaan over 5 weken en 3 dagen of 5 weken en 4 dagen… dit soort dingen gaan hier altijd een eigen leven leiden.
    Ik hanteer de regels en richtlijnen van RIVM en GGD. En dat wil zeggen dat er een betrouwbare 4de generatie combotest gedaan kan worden vanaf 6 weken na het contact. Zijn dan 5 weken en 5 dagen ook voldoende? Dat zou best kunnen, denk van wel, maar daar ga ik dus geen uitspraken over doen.

Reageren
    Frank

Waren het bij mij 5 weken en 5 dagen met wat ik schrijf?

Reageren
    John (moderator)

Dat gaf ik als voorbeeld aan… je moet zelf even tellen hoeveel dagen het waren

Reageren
    Frank

Ik weet dus niet of ik die maandag nog mag meetellen. Want ik heb misschien net na middernacht seks gehad. Dus het zijn 5 weken en 4 dagen of 5 weken en 5 dagen.

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef: ik ga er dus geen uitspraken over doen

Reageren
    Anoniem

Wat verwacht je nu? Je consulteert je huisarts en gaat het hier nog eens dunnetjes overdoen…

Of is er sprake van iets anders, b.v. een bepaalde angst die ontwikkeld is?

Reageren
    Frank

Ik wil gewoon jullie mening aanhoren

Reageren
    Anoniem

De huisarts is een kwalitatief goed opgeleid persoon die echt wel weet waar hij/zij het over heeft. Het heeft dan geen enkele zin om die informatie nog eens te gaan verifiëren op een forum waarvan je niet precies weet wie er allemaal reageert.

Reageren
    Frank

Een nieuwe test is niet nodig?

Reageren
    Anoniem

Dat antwoord is toch al door je huisarts gegeven?

Reageren
Reageer op: Hiv test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.