Ik heb een vraagje over de betrouwbaarheid van een hiv-test die werd afgenomen bij de huisarts.
Een korte schets van mijn situatie:
Op 5 oktober heb ik orale seks gehad met een man (ik heb zelf de penis van de ander niet in mijn mond gehad. Ik heb enkel ontvangen)
Op 9 oktober heb ik, met een andere man, ook orale seks gehad (opnieuw heb ik zelf geen orale seks gegeven maar enkel ontvangen). Daarnaast heb ik ook anale seks gehad met condoom. Het kan echter wel zijn dat ik, zonder condoom, met mijn eikel vooraan in de anus ben geweest voor enkele seconden maar dat weet ik niet zeker. Volledige penetratie was er alleszins zeker niet zonder condoom.
Op 21 oktober heb ik een eerste hiv test gedaan bij de huisarts. Deze test was negatief.
Op 20 november heb ik opnieuw een hiv test laten doen bij de huisarts. Dat was dus 41 dagen na het laatste seksueel contact. Deze test was ook negatief.
Volgens de huisarts is het niet meer om nog verder te testen op een later tijdstip.
Nu is, voor alle duidelijkheid, mijn vraag: is een hiv test betrouwbaar na 41 dagen?
Alvast bedankt!