- Martijn7 april 2020 om 09:20
- Hallo John,
Ik heb 8 januari kortstondig vaginaal geneukt zonder condoom met een meisje dat aan de hormonen zit dus het was een meisje maar is een jongen aan het worden de vagina was er nog gewoon nu kwam ik erachter dat ze nogal wisselende contacten heeft via grindr.
Nu heb ik me 3 weken later op soa s laten testen doormiddel van urine in te leveren allemaal negatief.
8 weken na dato heb ik een 4e generatie hiv test en syfilis en nog wat dingen laten doen ook negatief
Nu is het 3 maanden later en wou ik nog een test puur voor mijn gemoedsrust nu zegt de dokter dat ze me pas 6 maanden na dato willen testen omdat de kans oo hiv zeer klein zou zijn naar aanleiding van de test 8 weken na dato.
Nu is mijn eerste vraag hoeveel risico heb ik sowieso gelopen?
Mijn tweede vraag is waarom laat de dokter me niet testen nu als dat mij gerust stelt en is er überhaupt een kans dat ik alsnog hiv heb hoe klein ook?
Graag een eerlijk en deskundig antwoord
Bvd
36 reactiesReagerenMartijn7 april 2020 om 09:21Oh ja en zelfde vraag voor syfilis
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2020 om 18:28Risico heb je natuurlijk wel gelopen. Maar HIV heb je gelukkig niet opgelopen. Daar kun je met een negatieve test bij 8 weken wel vanuit gaan. Dat geldt ook voor syfilis
ReagerenMartijn7 april 2020 om 18:39Maar dan begrijp ik de huisarts niet goed waarom willen ze pas na 6 maanden testen hij zei trouwens wel dat de kans zeer klein was op een hiv infectie juist de ggd zegt ook 3 maanden en die zeggen ook dat de kans op hiv bij eenmalig vaginaal contant heel minimaal is mee eens?
Dus nog eens testen na 6 maanden niet nodig ?
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2020 om 18:52Waarom de huisarts die keuze maakt weet ik natuurlijk ook niet.
Reageren
Ik zie het nut niet van nog een test.Martijn7 april 2020 om 19:09Oké john,
- Ik heb de laatste week zo’n warm hoofd voelt alsof ik een knalrode kop heb maar dat heb ik niet enig idee of iets te maken Kan hebben met hiv of syfilis of zou het gewoon van de stress kunnen komen
anoniem7 april 2020 om 19:40Stress kan maar het heeft in ieder geval niets met HIV of syfilis te maken want dat is met test na 8 weken uitgesloten.
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2020 om 19:49Ik denk dat het toch de stress is
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2020 om 19:52Bij een negatieve test met 8 weken, heb je geen HIV
ReagerenMartijn9 april 2020 om 08:37Oké maar waarom dan die 6 maanden of zou het puur voor mijn gemoedsrust zijn? Ik neem toch aan dat als ze maar een hele kleine verdenking op hiv of syffilis hebben me wel laten testen na 3 maanden toch? Jij durft dus met zekerheid te zeggen geen hiv en syfilis? Je moet het niet zeggen om mee gerust te stellen wil gewoon een eerlijk antwoord en weer doorgaan met mijn leven ben de stress en angst goed zat
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2020 om 15:24Die 6 maanden komen van een ouder protocol van de WHO. Die maken regels die voor de hele wereld gelden. Er zijn namelijk landen waar niet de laatst beschikbare tests worden gebruikt. De tests die je hebt gedaan zijn uiterst betrouwbaar. Dan kun je ervan uitgaan dat er geen sprake is van HIV en Syfilis.
ReagerenX9 april 2020 om 16:09John
ik lees net een verhaal op internet van iemand die met 12 weken negatief test en vervolgens 5 maanden positief test, heb je dit ooit vaker gehoord?
graag jouw mening
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2020 om 16:15Nee. Sinds het gebruik van de 4de generatie tests heb ik daar nog nooit van gehoord. Het zijn ook niet altijd betrouwbare verhalen die je op internet kunt vinden
ReagerenMartijn14 april 2020 om 12:04John nog 1 vraag
Hoe groot is de kans op hiv bij een kort vaginaal contact dus penis in de vagina voor hooguit 2 minuten zonder bloed en niet klaarkomen in de vagina is de kans dan groot dat je hiv oploopt? Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd wat een ellende
Die test kan ik echt 100% vertrouwen? Ik ben erg bang om mijn meisje er mee te besmetten
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2020 om 12:15De test is absoluut betrouwbaar
Reageren