Zoeken Vraag het forum

Hiv test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Martijn

En de eerste vraag hoe groot is de kans?

John (moderator)

0,01% bij normaal vaginaal contact

Reageren
    Martijn

Oké ik zit me dus echt druk te maken over niks je leest zoveel tegenstrijdig informatie overal en dan een dokter die over 6 maanden begint dat helpt ook niet echt mee! U heeft er ook echt verstand van dat u niet zomaar wat zegt?

Reageren
    John (moderator)

Over HIV maak je geen grappen. Als ik ook maar enige twijfel zou hebben zou ik dat zeker zeggen

Reageren
    Martijn
    1. Heb je misschien nog wat tips voor me zodat ik weer seks durf te hebben ik ben nog steeds heel erg bang dat ik een hiv infectie heb. De testen zijn dus 100% betrouwbaar en het risico is ook nihil dus  conclusie ik maak me druk om niks pffff
    Reageren
    John (moderator)

De testen zij absoluut betrouwbaar. Dus gewoon verder met je leven
    Risico heb zeker wel gelopen op die manier. De volgende keer ook beter nadenken. Je hebt alleen geluk gehad.

Reageren
    Martijn
    1. John gisteren contact gehad met soa aids Nederland die zeggen dat je met 3 maanden echt 100% kunt uitsluiten en ze zeggen ook dat de kans voor een man om hiv te krijgen van een vrouw via vaginaal contact niet realistisch is en dat het ze sowieso niet zou adviseren om te testen op hiv ben jij het hier mee eens? Graag eerlijk antwoord
    Reageren
    John (moderator)

Ik ben het daarnmee eens met uitzondering van de 3 maanden. Dat is achterhaalt

Reageren
    Martijn

Oké maar hun zeggen dat omdat ze dat moeten dan ofzo? Snap jij ook dat dit best verwarrend is allemaal voor mensen die bang zijn voor een hiv infectie ik weet het allemaal niet meer ik geloof de test wel krijg het alleen niet uit mijn kop

Reageren
    John (moderator)

De 3 maanden komen uit een oud protocol, en ja ze moeten dat zeggen

Reageren
    Martijn

John ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om dit af te sluiten zit er helemaal door heen

Reageren
    John (moderator)

Je hebt met 8 weken een combo test gedaan voor en die was negatief. Daarmee is hiv uitgesloten. Hetzelfde geldt voor syfilis. Je zult je daar toch overheen moeten zetten. Je kunt voor je eigen geruststelling met 13 weken een controletest laten doen.

Reageren
    Martijn

Ja dat wil de huisarts dus niet moet ik nog 3 maanden deze ellende doorstaan

Reageren
    John (moderator)

De 3 maanden gelden vanaf de dag van het contact

Reageren
    Martijn

Weet ik huisarts wil pas testen na 6 maanden anders was ik nog niet gerust volgens haar

Reageren
Reageer op: Hiv test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.