- Anoniem28 december 2019 om 21:10
Hallo John,
Via deze weg wil ik u alvast een fijn eindejaar toewensen!
Om het jaar zo goed als af te sluiten heb ik hierbij nog een vraag.
Ik heb onbeschermd vaginale seks gehad en heb hierbij verschillende klachten ondervonden. Heb me op 6 weken, 3 maand en 6 maand na het contact laten testen. En alles was negatief. Maar omdat de klachten er niet op beteren, begin ik te twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze testen… op mijn papier staat dat het een HIV 1&2 ag +as test was. Ik vermoed dat men hierbij een 4de generatie HIV test bedoelt.
- Telkens ik mijn bloed ging laten trekken bij de HA wist ik de dag erna s’avonds mijn resultaten. Is dit een normale test of een sneltest omdat er altijd wordt geschreven dat je een week op de resultaten moet wachten? of geldt dit enkel voor conformatie testen?
- Is deze test het even betrouwbaar in het aantonen van zowel HIV 1 als HIV 2? Omdat er wordt geschreven dat HIV 2 meer tijd zou nodig hebben om te kunnen aantonen.
- Mag ik er vanuit gaan dat ik hierbij geluk heb gehad en geen HIV heb overgekregen ondanks de klachten en indien deze persoon het had? Ze vertelde me dat ze negatief is omdat ze zich heeft laten testen voor we het bed deelden.. Maar of dit waar is weet ik niet, heb sinds het voorval er geen contact meer mee. En kan ze ook niet meer bereiken, waardoor ik achterdochtig ben.
Bedankt voor de reactie!
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 december 2019 om 21:16Je hebt 100% zeker geen HIV. Er is getest op HIV I+II op antistoffen en antigenen. Combo test dus.
ReagerenJohn (moderator)
28 december 2019 om 21:17Dus afsluiten en vergeten !!!! En fris en vrolijk het nieuwe jaar in.
ReagerenAnoniem28 december 2019 om 21:26Bedankt!
Ik heb even nog eens gekeken maar er staat gewoon HIV Ag+A.s. maar ik vermoed dat het dan wel HIV 1&2 zal zijn? of best eens bellen dan?
Bedankt voor de reactie!
ReagerenBijlagen:
Anoniem28 december 2019 om 21:27in bovenstaand bericht ziet u in toegevoegde bijlage wat er op het papier staat.
ReagerenJohn (moderator)
28 december 2019 om 21:36Dat is beiden getest. Als je dit niet kunt afsluiten, raad ik je toch dringend aan om een psycholoog te bezoeken
ReagerenAnoniem28 december 2019 om 21:37Hartelijk bedankt!
Reageren