- Ano TS16 augustus 2023 om 19:09
@john oké maar horen de klachten die ik heb bij een hiv infectie af en toe kriebel hoest, diarree, buikpijn, huidkleurige bulten op arm en 1 rode pukkel op arm (geen jeuk), Hoofdpijn gewrichten pijn, keel klachten. Na de daad heb ik week later ook pijn aan me penis en jeuk aan anus gehad is inmiddels weg af en toe wel steken.
John (moderator)
16 augustus 2023 om 19:19Het lijken eerder griep of corona klachten of klachten door stress een angst
ReagerenAno TS30 augustus 2023 om 22:23Hallo John,
Het zit me allemaal niet lekker. Ik heb nog steeds last van “diarree” aangezien het geen waterdun ontlasting is maar gecombineerd geen droge ontlasting. Ik heb de HIV test 3e gen test gedaan bij star shl na 6 weken (3 juli heb ik seks gehad) getest op 07 augustus. Mijn vriendin heeft sinds kort ook last van dezelfde klachten. Haar klachten zijn pijn onderbuik diarree en af toe misselijk en duizelig en om de paar dagen hoofdpijn geen hoge koorts maar wel achter elkaar. Ikzelf ervaar hier en daar gewrichtpijn op bepaalde plekken zoals me been of schouder. Bij beide soa’s testen zijn negatief getest op Ch en Gon. Kan je me helpen of ik iets over het hoofd zie of ergens anders nog op moet testen?
ReagerenSuus31 augustus 2023 om 08:24Jullie zien in elk gevallen de meest logische oorzaak van dergelijke klachten over het hoofd.
Reageren
Namelijk griep, buikgriep, Corona en andete op dit moment rondgaande virussen, die ook de symptomen geven die jij opnoemt en ook erg besmettelijk zijn.Anoniem31 augustus 2023 om 08:28De testen waren negatief, dus geen hiv of een andere soa.
Dat jij bij elk klachtje aan een soa of hiv denkt, is iets dat echt in je eigen hoofd zit. Laat het los.
ReagerenAnoTS31 augustus 2023 om 17:34Dat zijn niet de enige klachten die ik heb. ik heb meerdere klachten achter elkaar en zo voelde ik me in eerste instantie niet. Een buikgriep of griep/Corona blijf je daar een maand klachten van houden? Hieronder een opsomming van de klachten die ik de afgelopen maand ervaar.
<ul style=”list-style-type: disc;”>- Pijn in urinebuis (gevoel dat er nog plas in blijft)
- jeuk anus
- 1 week lang hoofdpijn
- Meerdere huidkleurige bultjes verschijning op beide armen (jeuken niet)
- gewricht/spierpijn in verschillende ledematen
- diarree (sinds medio juli)
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2023 om 17:47Maar het zijn nou ook niet bepaald HIV klachten. Als je toch denkt HIV te kunnen hebben, laat je dan opnieuw testen met een 4de generatie combotest. Snap sowieso niet waarom ze bij Star 3de gen. tests gebruiken.
ReagerenAnoniem31 augustus 2023 om 18:13Ik heb nog eens gekeken hoe het nu zit met het gebruik van 3e generatie tests in Nederland. STAR Shl is een diagnostisch instituut dat werkt voor veel zorgverleners. Het kan bijna niet zo zijn dat daar nog met een 3e generatie test wordt gewerkt. Geen enkel diagnostisch lab doet dat nl. Wat ik zou doen is achterhalen of er nu werkelijk een 3e generatie test uitgevoerd is, of toch een 4e generatie test.
Alternatief is inderdaad alsnog een 4e generatie test laten afnemen. Maar mogelijk is dat dus niet nodig.
ReagerenAnoTS4 september 2023 om 08:52Goedemorgen,
Ik heb bij de huisarts de hiv test opgevraagd zie bijlage. Is dit dat een 4gen test?
ReagerenAnoTS4 september 2023 om 08:58Anoniem4 september 2023 om 11:05Ja, dat is een 4e generatie test. Kan je zien aan “combo” en “P24” vermelding.
ReagerenAononiem4 september 2023 om 11:06Zo zie je dus dat STAR gewoon een 4e generatie combotest doet.
Dat kon ook bijna niet anders.
ReagerenAnoTS4 september 2023 om 14:08Betekent dit nu dat ik geen HIV heb of moet ik alsnog een test doen na 3 maanden? “Windowfase”
ReagerenAnoniem4 september 2023 om 14:42De test is toch gedaan later dan 6 weken na het risico?
Dan heb je geen hiv. Hertest is niet nodig.
Windowfase is de periode die je moet wachten voordat je een betrouwbare test kan doen. Voor 4e generatie combo is dat 6 weken.
ReagerenAnoTS15 september 2023 om 18:53Goedenavond,
Dank voor de reactie van bovenstaande! Maar de angst zit er goed in merk ik. Na de klachten met gewrichtpijn, raar gevoel penis en diarree (wat nu over is) speelt dit sinds juli inmiddels. September Krijg ik nu een blaasje op mijn mondhoek ik voel dit aan beide kanten. Mijn partner heeft sinds juli ook last van haar onderbuik en af toe hoofdpijn en een zweeroptong. Waar zou ik volgens jullie nog op moeten testen ik heb een beetje een suffe huisarts die mij vraagt wat ik wil en niet zelf de diagnoses stelt.
Reageren