Zoeken Vraag het forum

Hiv spoed hulp nodig !

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniemer

Beste dames en heren,

Ik stress me enorm ik heb tijdje geleden onveilig sex gehad waardoor ik nu denk dat ik hiv/aids heb zoals je op de foto ziet is heb ik maar 1 rode bolletje op me rechter arm voor de rest heb ik nergens rode bolletje op me huid en het jeukt niet. Ernaast heb ik seborrische eczeem weet niet of dat 1 van die symptoom is. Voor de rest heb ik geen andere symptomen

[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]

[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]

34 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Met HIV heeft dat niets te maken.
    Maar als je al denkt HIV opgelopen te kunnen hebben, moet je niet naar symptomen zoeken maar test laten doen.

Reageren
    Anoniemer

Maar kunt u rode bobbeltje verklaren wat dat is want op internet zie je veel van dat en betekend hiv als ik goed heb

Reageren
    John (moderator)

HIV uitslag krijg je over je hele lichaam verdeeld en niet op maar plekje. Bovendien heb je nooit maar en enkel symptoom bij HIV. Waarschijnlijk is het een ontstoken haarzakje

Reageren
    Anoniem

Mag ik hier een ook vraag stellen?

Ik heb hetzelfde rode pukkeltjes op mijn linkerarm ik heb ik sinds kort wat huidkleurige bultjes om beide armen (Jeukt niet).
    ik 5 weken geleden sex gehad met een prostituée dit is veilig gebeurd totdat ik
    klaar kwam en het condoom afdeed om in haar mond te komen. Verder is er niet gezoend of onveilig. Nadien kreeg ik bovenstaande klachten en pijn aan mijn penis ( het gevoel dat er nog urine in de plasbuis zit en af en toe steken in me plasbuis) jeuk aan me anus hoorde hier ook bij. Ik ben na 2 weken bij de huisarts geweest voor een soa test. Tot 2x toe getest op chlamydia, goennoeroe en trochomindas. Dit was allemaal negatief na 5 weken heb ik een bloed test afgenomen op hiv en syfilis dit was ook allemaal negatief. Ik wordt helemaal gek dat ik iets over het hoofd zie en alsnog een soa heb opgelopen. Diarree houdt aan bultjes enkel op arm

Reageren
    Anoniem

Aanvulling op bovenstaande de test is 6 weken nadat de daad is verricht. Ik ervaar tevens ook vermoeidheid maar dit kan ook komen door de stress die ik hieraan heb. Ik begin ook op alles te letten in me lijf, een aantal jeuken op me hoofd of een tintelingen onder me voet. Ik heb de eerste 2 weken ook wel hoofdpijn ervaren maar geen koorts.

Reageren
    Anoniem

Als je na 6 weken een hiv test hebt gedaan, en die was negatief, dan heb je dus geen hiv.

Als je na 2 weken een soa test hebt gedaan, en die was negatief, dan heb je dus geen soa.

Reageren
    Anoniem

Waarom wordt er dan geadviseerd na 3 maanden nog een keer een test te doen? Zou het dan positief kunnen worden??

Reageren
    Anoniem

Dat is een internationaal protocol, gebaseerd op oudere generaties testen.

Als je na 6 weken een hiv test hebt gedaan, en die was negatief, dan heb je dus geen hiv.

Reageren
    John (moderator)

Dat is en richtlijn van de WHO die wereldwijd van toepassing is, omdat er nog landen zijn die niet de laatst beschikbare testen gebruiken
    Sinds er gebruik wordt gemaakt van de 4d generatie testen is mij geen enkel geval bekend waarbij dat na 6 weken nog veranderde

Reageren
    Anoniem

Kunt u uit onderstaande afbeelding herleiden of dit een 4d generatie is? Aangezien ik hier een bloedtesten heb afgenomen.

Reageren
    John (moderator)

Het is dus geen 4de generatie combotest. Er is alleen maar getest op antistoffen en niet op antigenen.
    Helaas zal er dan toch en controle test moeten worden gedaan. De 6 weken gelden alleen voor 4de generatie combotesten

Reageren
    Anoniem

Volgens mij is dat niet juist, John. Als je kijkt op het medisch vademecum van STAR SHL dan zie je dat ze voor hiv een P24 Ag / anti-HIV test uitvoeren.

Reageren
    John (moderator)

In de uitslag die de TS stuurt wordt alleen maar gesproken over antistoffen. Als er ook getest is op antigenen moet dat er ook bij staan
    En dat staat dus ook op de website van STAR
    https://www.star-shl.nl/zorgverlener/labbepalingen/hiv-12-antistoffen/

Reageren
    Anoniem

Wil je voor alle zekerheid mijn reacties van 17:08 en 17:10 weghalen dan, dat geeft teveel onduidelijkheid.

Reageren
Reageer op: Hiv spoed hulp nodig !
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.