Zoeken Vraag het forum

Hiv combo

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo John,

sorry dat ik weer iets vraag..

maar kan het zijn dat de arts gewoon zei dat het een negatieve test is omdat hij zag hoe overstuur ik was?

Anoniem

Want z’n assistente kwam binnen terwijl ik in de wachtkamer zat.. en ze zaten best lang te praten kan het zijn dat ze iets gedaan hebben met die test of verwisseld hebben ofzo? Sorry klinkt raar wat ik zeg

Reageren
    Suzan

Hey,

Of ze bespraken een compleet andere patiënt ,wat er toevallig even tussendoor kwam…..

Tuurlijk zegt een arts niet dat een test negatief is terwijl dat niet zo is,het idee alleen al. Ook daar zou ik me dus echt niet druk om maken!

Reageren
    Anoniem

Want ik hoorde ze iets van ‘positief ‘ zeggen..

mag dat echt niet ? En kan dat echt niet ? Maak ik me zelf alleen maar gek nu ?

Reageren
    Suzan

Nee natuurlijk mag dat niet!

Als een patient positief test op welke ziekte dan ook, moet hij daarvoor een behandeling krijgen. Als de arts dan zegt dat hij negatief gestest is, wordt de patiënt dus niet naar behoren behandeld en zou de arts daarmee ernstig strafbaar zijn.

De assistente krijgt iedere dag tientallen lab uitslagen binnen. En als 1 daarvan positief is, zal zij dat de arts meedelen. Zodat die het de patiënt vertellen kan. Dat jij in de wachtkamer zat,was puur toeval. Als de arts zei dat jou test negatief was, was hij dat ook. Die arts gaat echt niet zn baan op het spel zetten om jou gevoelens te sparen hoor!

Reageren
    Anoniem

Heey Suzan,

oh nee het was gewoon een kliniek in Amsterdam, en deed een hiv snel test en moest eff in de wachtkamer zitten. Dus het waren geen lab uitslagen..

Reageren
    Suzan

Maar daar krijgen ze dus nog veel meer test uitslagen…….waar ook ongetwijfeld wel een positieve tussen zal zitten.

Voor de rest geldt precies het zelfde verhaal: geen enkele arts zal zn baan op het spel zetten door over een test uitslag te liegen!

Reageren
    Anoniem

Ook als ik geen enkele bewijs heb mee gekregen? Dus geen uitslag op papier etc ?

sorry maar heb het gevoel dat ik doordraai..

de arts zag ook dat ik erg in paniek was, vandaar dat ik dat denk snapje ?

Reageren
    Suzan

Ook dan zou hij daar niet over liegen! Waarom zou hij? Hij zou er alleen maar problemen door krijgen. Liever een hysterische patiënt dan zn baan op het spel, ga daar maar van uit.

Probeer het los te laten en als niet lukt, zou ik toch overwegen hulp te zoeken om met je irreële angst om toch ziek te zijn om te gaan. Je test was negatief, je kunt door met je leven. Laat dat niet verpesten door hier nu in te blijven hangen!

Reageren
    Anoniem

Oké dankjewel Suzan..

John kun jij ook nog eff reageren als je dit leest..

Reageren
    Anoniem

ook niet als de arts wist zij komt toch uit een andere stad.. die zien we nooit meer ofzo ?

Reageren
    Anoniem

Sorry laatste vraag. Kan het niet zijn dat de arts niet goed gekeken had en het toch positief was ?

Reageren
    Anoniem
    Anoniem

John zou je aub nog eff willen reageren

Reageren
    Suzan

Je maakt echt zorgen om niks!

Die arts heeft dezelfde zorgplicht naar iedere patiënt die hij ziet,ongeacht de herkomst.

John is niet de hele dag online, maar die zal dit ongetwijfeld bevestigen als hij dit op enig moment leest?

Reageren
Reageer op: Hiv combo
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.