- Anoniem8 augustus 2015 om 00:10
Tijdens de sex is de condoom gescheurd, Na 3 weken en 4 dagen heb ik mij laten testen op alle soa’s en hiv, en alles is negatief, ik heb de hiv combo test gedaan, kan ik hieruit opmaken dat ik waarschijnlijk niks heb opgelopen? omdat de hiv combo test na 4 weken ook al hoog betrouwbaar is…?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 augustus 2015 om 08:13Voor HIV was het wat aan de vroege kant…Maar je moet dat afzetten tegen het vermoedelijke risico dat je wat HIV betreft hebt gelopen.
ReagerenAnoniem8 augustus 2015 om 11:53Ik weet dat het aan de vroege kant is, maar de combo test is na 4 weken al zeer betrouwbaar rond de 95% heb ik gehoord van iemand die bij een hiv instituut is in belgie, daar hebben ze de laatste jaren niemand meegemaakt dat er iemand na 6 weken alsnof positief is geworden, maar nadat ik op alles ben schoon getest na kleine 4 weken, kan ik hieruit opmaken dat ik dan definitief niks heb opgelopen?
heb haar gevraagd of ze schoon is, ze zei dat ze schoon is getest op hiv na 8 weken na haar laatste sexuele contact en daarna alleen met mij sex heeft gehad, en toen het scheurde was ze zelf ook bang dat ze misschien iets van mij zou oplopen.
Reageren
en ze is 21 jaar ter info.John (moderator)
8 augustus 2015 om 15:22Ik denk dat je er inderdaad van uit kunt gaan dat er niets aan de hand is.
Reageren
Het risico is bij normale hetero seksuele contacten sowieso al erg klein.Anoniem8 augustus 2015 om 16:37probleem is dat ik perongeluk met mijn nagel een kleine snee in mijn voorhuid had gemaakt, na 4 uur had ik weer sex met haar, met condoom, en toen scheurde de condoom voor de 3de keer oprij..
Reageren
maar na 4 uur is zo’n klein sneetje niet dicht toch?John (moderator)
8 augustus 2015 om 17:15Ook dan is er niks aan de hand hoor.
Reageren
Je moet dan toch echt een bloedende wond hebben.En zij dan ook en dan nog HIV geïnfecteerd zijn.