Zoeken Vraag het forum

Hiv?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Tijdens de sex is de condoom gescheurd, Na 3 weken en 4 dagen heb ik mij laten testen op alle soa’s en hiv, en alles is negatief, ik heb de hiv combo test gedaan, kan ik hieruit opmaken dat ik waarschijnlijk niks heb opgelopen? omdat de hiv combo test na 4 weken ook al hoog betrouwbaar is…?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voor HIV was het wat aan de vroege kant…Maar je moet dat afzetten tegen het vermoedelijke risico dat je wat HIV betreft hebt gelopen.

Reageren
    Anoniem

Ik weet dat het aan de vroege kant is, maar de combo test is na 4 weken al zeer betrouwbaar rond de 95% heb ik gehoord van iemand die bij een hiv instituut is in belgie, daar hebben ze de laatste jaren niemand meegemaakt dat er iemand na 6 weken alsnof positief is geworden, maar nadat ik op alles ben schoon getest na kleine 4 weken, kan ik hieruit opmaken dat ik dan definitief niks heb opgelopen?

heb haar gevraagd of ze schoon is, ze zei dat ze schoon is getest op hiv na 8 weken na haar laatste sexuele contact en daarna alleen met mij sex heeft gehad, en toen het scheurde was ze zelf ook bang dat ze misschien iets van mij zou oplopen.
    en ze is 21 jaar ter info.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er inderdaad van uit kunt gaan dat er niets aan de hand is.
    Het risico is bij normale hetero seksuele contacten sowieso al erg klein.

Reageren
    Anoniem

probleem is dat ik perongeluk met mijn nagel een kleine snee in mijn voorhuid had gemaakt, na 4 uur had ik weer sex met haar, met condoom, en toen scheurde de condoom voor de 3de keer oprij..
    maar na 4 uur is zo’n klein sneetje niet dicht toch?

Reageren
    John (moderator)

Ook dan is er niks aan de hand hoor.
    Je moet dan toch echt een bloedende wond hebben.En zij dan ook en dan nog HIV geïnfecteerd zijn.

Reageren
Reageer op: Hiv?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.