- Sven17 februari 2020 om 13:40
Hoe ziet huiduitslag bij hiv eruit en waar word deze door gekenmerkt?
Ontwikkeld deze zich snel binnen 1 a 2 dagen of word dit steeds een beetje erger gedurende de weken vorderen.
Word deze erger en minder erg qua jeuk of geen jeuk en qua zichtbaarheid bij verhittibg doormiddel van bijv zweet od heet water watme omstandigheden?
En gaat deze altijd geconbineerd met andere symptomen (meerdere tegerlijkertijd) of kan het ook zo zijn dat je bijv eerst spierpijn hebt dan misselijk een paar dagen later en een kleine 3 weken later een aft hebt?
22 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 februari 2020 om 19:55Huiduitslag van HIV zit over het hele lichaam en daar horen dan altijd nog andere klachten bij. Opgezette lymfeklieren op meerdere plaatsen bijvoorbeeld
ReagerenSven18 februari 2020 om 14:51En word deze gedurende de dagen vorderen steeda wat erger qua klachten bij bijv verhitting en worden het er steeds meer rode bultjes? Of gaat dit heel snel en zit je na 1 a 2 dagen al op het toppunt qua hoeveelheid?
En hoe lang blijft de huiduitslag meestal?
ReagerenJohn (moderator)
18 februari 2020 om 15:38Die vraag kan ik helaas ook niet helemaal beantwoorden. het gaat in ieder vrij snel
ReagerenSven18 februari 2020 om 16:03Oke want ik heb nu huiduitslag met ca 10 rode niet jeukende bultjes op me borst die ontstaan zijn zon 6 weken na het evt risico eerst waren dit er 3 en gedurende de vorderende 5 weken zijn hier dus ca 7 bijgekomen meerendeel was op een gegeven moment wel uit te knijpen als zijnde een puist verder kreeg ik een kleine 3 weken na die op me borst rode niet jeukende bultjes op me voorhoofd stuk of 7 en op me rug heb ik ca 15 kleine rode bultjes die alleen licht jeuken bij bijv inspanning.
Verder merk ik dat me huis na het douchen 38 graden ook rood flekkerig word alsof ik te heet heb gedouched maar dit trekt met zon uur wel weer weg verder qua andere klachten 2 dagen wat steken in me lies gehad en 2 dagen maar wel 2 weken verder het ixee gehad dat ik 1 opgezwolle klier had in me nek.
Geen keelpijn gehad
Geen koorts voor zover ik weet (nou begreep ik dat deze koorts zwaar zou moeten zijn?)
Niet overgeven
Geen aanhoudende zware hoofdpijn
En als de symptomen er al waren kwamen ze niet gecombineerd maar afzobderlijk van elkaar
Heb alleen een kleine 4 dagen gehad dat ik misselijk was en weinig eetlust had
In hoeverre lijkt dit op een hiv infectie?
ReagerenJohn (moderator)
18 februari 2020 om 16:31Dat lijkt niet op een HIV infectie. Maar 100% zekerheid krijg je alleen maar met een test
ReagerenSven18 februari 2020 om 16:33Oke bedankt!
ReagerenSven23 februari 2020 om 15:34Hiv test gedaan negatief!
Reagerendada3 maart 2020 om 18:28Ik heb eerder gepost. Ik had een onveilig vaginaal contact met klaarkomen van de man. Tussen 6 weken en 7,5 weken had ik veel jeuk op romp, op schaamheuvel, vlak boven schaamstreek, soms in liezen, soms op armen en rug, maar veel op buik en borst. Ik heb van week 2 t/m 4 nachtzweten gehad. Toen die jeuk was begonnen kreeg ik ook (hiv?-) pukkels (met o.a. witte kop) tussen mijn borsten en op borst, die best wel jeukten. Door die jeuk voelde ik mij minder goed en bang. Ik heb het aangekeken en van de huisarts (ongezien) een anti allergie pilletje gekregen tegen urticaria. Vreemd genoeg werd de jeuk iets minder, maar was nog sporadisch aanwezig, maar ik kreeg ook (bijwerkingen van anti allergiepilletje??) 1 dag lage rugpijn. Deed voorzichtig, verrekte niks en het verdween. En ik kreeg weer hoofdpijn. Nachtzweten is soms nog aanwezig, maar minder erg dan tussen week 2 en 4 na contact.
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2020 om 18:32Heb je een HIV test laten doen als je denk HIV opgelopen te kunnen hebben?
Reagerendada3 maart 2020 om 18:32Op buik kreeg ik volgens mij ook enige rode vlekjes. Maar mijn buik is best dik en ik durfde niet goed te kijken, voelde me zó slecht en was bang.
Reagerendada3 maart 2020 om 18:34Met 4 weken een hiv-test: toen had ik alleen het nachtzweten gehad: negatief. Nu zijn we 8 weken verder en ik heb vandaag een tweede hiv-test gedaan, bij de huisarts.
Reagerendada3 maart 2020 om 18:35Met 4 weken had ik ook wel al knallende koppijn gehad en mijn menstruatie was zeer licht (met de pil). Nu was hij laatst weer zoals altijd.
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2020 om 18:36Even afwachten dan, maar ik denk niet dat het HIV is hoor
Reagerendada3 maart 2020 om 18:42Nee, ik ben ook allemaal alternatieve verklaringen aan het bedenken. Dank je wel. Ik ben nu vanwege die jeuk en eerder al (met 4 weken) die paarse plekjes best heel bang. Maar ik moet daar doorheen. Als je het hebt, kun je het beter zo snel mogelijk weten. Het is wel verschrikkelijk eng!
Reageren