Zoeken Vraag het forum

Huiduitslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ringo

Hoe ontwikkeld de huiduitslag bij hiv zich is dit een uitslag die snel weer weggaat en komt deze gelijdelijk? En na hoeveel weken zou die moeteb komen

46 reacties
    Reageren
    John (moderator)

In de regel tussen 2 en 8 weken. Voor het overige kan ik de vraag niet beantwoorden

Reageren
    Henk

Hoi,

Ik heb gebeft, heb nu sinds een week rode vlekjes en kleine bultjes op mijn borst en paar op mijn rug, ook jeuk aan me hals , verder geen symptomen kan ik toch hiv hebben? Het was betaalde sex (2 maart)

Reageren
    John (moderator)

HIV is niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Henk

Hiv uitgesloten? 1,5 maand voorbij geen andere symptomen dus kunnen we zeggen dat het geen hiv is?

Reageren
    John (moderator)

Je huiduitslag heeft met HIV niks te maken

Reageren
    Henk

Ok bedankt John,

kan alleen huiduitslag een teken voor hiv zijn als je risico hebt gelopen of moet er perse een andere symptoom voordoen om het te hebben.

bedankt alvast

Reageren
    John (moderator)

Huiduitslag kan een teken van een HIV infectie zijn, maar dan over je hele lichaam en er zijn dan ook altijd nog andere symptomen.

Reageren
    Henk

Kan je ook hiv hebben zonder enige symptomen dat heb ik ook gelezen dat sommige mensen helemaal geen symptomen vertonen!

groet

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is mogelijk. Soms worden de symptomen ook niet als zodanig herkend

Reageren
    Henk

Goedenavond John,

kreeg vanavond jeuk onder beide oksels en voelde wat heter aan onder mijn oksels. Mischien een beetje gezwollen weet het niet. Wat moet ik voelen en hoe weet ik of er een lymfeklier dikker is. En blijft blij hiv dit de hele tijd gezwollen of kan het opkomen en dalen?

alvast bedankt begin nu wel te stressen

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij moet je gewoon een test doen. Dan weet je het zeker…

Reageren
    Henk

Beste John,

dat ga ik zeker doen alleen ik ben op het moment in het buitenland en we kunnen de deur niet uit door Corona. Dus kan je een beetje uitleg geven please

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je vooral aan het zoeken bent of je nog wat kunt vinden dat op een symptoom lijkt…
    Het risico was al niet zo heel groot, en je huiduitslag heeft er niets mee te maken. Als er een opgezwollen lymfeklier is, dat is dat duidelijk te voelen.

Reageren
    Henk

BEdankt John,

Ja je hebt 100% gelijk ik ben steeds naar symptomen aan het zoeken. Had voor het laatst 2 maart sexueel contact met een prostituee, toen naar het buitenland gegaan nu 1,5 maand verder heb ik dus wel die jeuk, had wel in januari hevige jeuk die verdikten galbulten (Urticara)volgens mij achter op me nek en armen en boven mijn bil. Dat hevige jeuk is er niet meer, krijg nu alleen soms rode vlekken met kleine bultjes op onderarmen en borst (bij borst kan volgens mij ook door borsthaar komen).

zijn nu 1,5 maand verder na laatste sexueel contact en kan op het moment nergens testen. Heb geen koorts gehad ben wel doordat we thuis zitten begonnen met sporten dus mischien door dumbels te tillen iets onder de oksels gebeurt ik weet het niet!!! Nu is het tintelent gevoel weg net was het er nog er zit ook een spier onder de oksel dat weet u natuurlijk als fysiotherapeut in uw vak dat voelt als een erwtje of iets wat ik niet zogoed kan beschrijven. De stress komt door het jeuk voornamelijk

Reageren
Reageer op: Huiduitslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.