Home / Hiv & Aids / Gepijpt zonder condoon hiv klachten
Hoi,
7 weken geleden ben ik gepijpt zonder condoom in een dronken toestand. Daarna hebben we seks gehad met condoom. 3 weken erna kreeg ik allerlei klachten die op een acute hiv infectie lijken. Koorts, keelpijn, moe, gezwollen klieren in hals. Heb een klassieke hiv test laten doen bij de huisarts.( geen sneltest) op 5 weken en 2 dagen na het risico. Is dit betrouwbaar genoeg? Heb nog steeds wat gezwollen klieren en lichte keelpijn. Ben er echt niet gerust in. Ik lees ook zo veel verschillende verhalen. Is er een kans dat ik hiv heb opgelopen??
Hoezo een klassieke test?? Het kan dan wel geen sneltest zijn maar er worden doorgaans altijd de laatst beschikbare testen gedaan. de kans o HIV bij orale seks als ontvangende partij is wel erg klein . De test geeft bin 5 weken toch al een betrouwbaar resultaat
Is het nodig om mij nogmaals te testen? De test die ik gedaan heb spoort enkel de antistoffen op.
Dat kun je doen vanaf 6 weken maar laat dan wel een normale combitest doen
Er is ook veel onduidelijkheid op het internet. Op veel websites staat er dat je geen hiv kan krijgen van gepijpt te worden. De andere dan weer wel. Zijn er gevallen bekend die hiv positief geworden zijn door orale seks? Ikzelf ben door een meisje gepijpt. Is er een verschil mocht dit door een jongen zijn geweest?
Alvast bedankt voor de antwoorden John.
Het risico op HIV is bij orale seks heel laag, behalve bij deep throat pijpen en sperma slikken. Het risico bij MSM ligt iets hoger als de mannen tot de risico groepen behoren
Je hebt het dan over de gevende partij? Het meisje heeft mij enkele minuten gepijpt. Niet deep throat, verder waren ook mijn andere soa uitslagen negatief.
Alleen een beetje vreemd van mijn gezwollen klieren etc.
Je zou zo ook een bacteriële infectie kunnen krijgen. Bij deep throat en sperma slikken was dan in dot geval meer risico voor het meisje
Hoi John
Ik heb een hiv sneltest laten doen na 4 maanden bij stadskliniek in Rotterdam hoe betrouwbaar is zoon test..
groeten
Je bedoeld dat ik een bactriele infectie opgelopen kan hebben door dat ik gepijpt ben, maar dan een gewone infectie?
Vind je dat ik me moet laten hertesten, of was het risico te klein? En kan ik het achter mij laten?
Heb hier veel stress van.
Meer dan dit kun je gewoon niet krijgen. Dat heeft te maken met statistische waarden. Maar in feite kun je zeggen dat het 100% is
oké bedankt dus een gewone hiv test via het ziekenhuis is niet meer nodig het was trouwens 5 maanden na laatste sex contact toen ik de hiv snel test lied doen
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!