- Angstig27 mei 2019 om 22:32
Oke! Misschien valt er inderdaad nog iets te regelen dan ?
Kevin28 mei 2019 om 02:37hoi angstig…
Ik wil tegen je zeggen laat je niet gek maken door al die symptomen wat op internet staat. De symptomen wat jij allemaal gehad heb heb ik ook gehad komt allemaal door de stress.
heb gister bij stadsklaniek in Rotterdam een hiv sneltest laten doen en alles was goed… ik wil der mee zeggen laat je niet gek maken door klachten dat zeg dus helemaal niks heb het zelf ervaren
groeten
ReagerenRaynond28 mei 2019 om 05:27Hoi,
Begrijpelijk dat je angstig bent, ik laat mij om het half jaar testen op alle soa’s dus ook hiv, tot nu toe allemaal negatief, ik heb in 2012 syfilis opgelopen o.a. door een fout bij een soa test er was toen niet op lues getest, heb er daarna nooit iets van gemerkt, 3 penecelline-injecties gehad, heb nu sinds 4 weken een beginnnende relatie, altijd met condoom. Ik zou me toch nog een keer laten testen na 3 maanden, is die ook negatief dan heb je niks, door angst kunnen ook de klachten onstaan die je omschrijft, en lymfeklieren kunnen ook door een ander virus opzetten. Zoek afleiding door sport/fitness bijv. Ik fitness 4x per week, is altijd goed voor je lichaam, succes hoi
ReagerenKarel28 mei 2019 om 11:01Idd ik sluit me aan bij de rest. Ik snap heel goed je gevoel.
Ook ik.kreeg bultjes op zijkant van mijn lichaam. Veel bultjes. Slikproblemen. Gevoel dat mijn klieren vooral in mijn lies opgezet waren. Soort raar ijzer smaak in mijn mond. Buikpijn. Diarree….test gedaan na 2 weken, 4 weken, bloed gegeven( testen ze met nieuwste methodes die hiv na 3 weken al zien) 8 weken. Er was niks. Na iedere test verdwenen de meeste symptomen. Angst en stress zijn hele nare triggers voor dingen.
Ik zou ook de test na 12 weken nogmaals doen. Niet omdat er dan nog hiv kan uitkomen echt niet maar voor je eigen gemoedsrust.
ReagerenKarel28 mei 2019 om 11:04Oh Ja en nog ter info de nieuwste combitest kan na 4 weken al met hoge zekerheid zeggen dat je wel of geen hiv hebt. Na 6 weken is dat helemaal zeker. Deze testen zijn al standaard
ReagerenAngstig28 mei 2019 om 12:59Beste Karel, Raynond en Kevin
Hartelijk bedankt voor de bemoedigende woorden!
Ik wil de test op 8 weken zeker aanvaarden, aangezien de dokter me geruststelde. Maar vind het dan raar dat ik na de test symptomen en problemen krijg die ik nooit hebt ervaren.
Nachtzweten kan ik mssn nog plaatsten maar het opzetten van klieren vooral in de nek en lies baren me zorgen. En wat ook niet helpt is dat de dame waar mee het in kwestie gebeurd is, dat ze zich niet wil laten testen. Aangezien ze er vanuit gaat dat ze niets heeft omdat ze nergens last van heeft. Maar als ze haar nu liet testen en het was negatief dan kon ik dit allemaal achter me laten. Maar zal zelf nog 1 week moeten wachten zodat ik op 12 weken me terug kan laten testen en dit allemaal hopelijk positief kan afsluiten.
Missen is menselijk maar uit de fouten kan je leren… hopelijk ben ik volgende week nog negatief en dan gebeurt dit zeker geen 2de keer meer!
ReagerenAngstig28 mei 2019 om 21:23John,
Nog eens een vraagje. Heb jij weet van een HIV test die op 8 weken negatief was, dat deze op 12 weken nog veranderde naar positief zonder geslachtsgemeenschap te hebben gehad?
Ik maak me beetje zorgen, wat opzich normaal is. Had ik die fout niet moeten maken denk ik dan… Ik moet wel zeggen dat er momenten zijn dat ik weinig last heb van klachten, maar dat er dan op andere momenten weer meer last van is. Kan misschien door angst uitgelokt worden. Want bij nachtzweten, heb ik vooral last als ik wakker word, als ik dan even blijf liggen dan breekt het zweet me uit omdat ik er dan weer over nadenk wat voor een stommiteit het was!! Ook slaap ik de laatste weken niet meer zo vast, de vermoeidheid begint wel te wegen. Maja nog even afzien en hopelijk volgende week dan nog een laatste verlossende test.
ReagerenJohn (moderator)
28 mei 2019 om 21:35Er is mij geen enkel geval bekend, met de huidige testen waarbij een negatieve test bij 6 weken daarna nog veranderde in een positieve test.
ReagerenAngstig28 mei 2019 om 21:38Oke, bedankt! 😀
ReagerenAngstig5 juni 2019 om 20:10Beste Lezers,
Mijn laatste HIV test op 12 weken na risico contact was negatief net zoals de andere soa’s syfilis, …
Bedankt voor de geruststelling!
ReagerenAngst20 juli 2021 om 20:38Beste John,
ik vroeg mij af of het mogelijk is om na 10 jaar vaste relatie, (beide) nog niets te merken van een eventuele vroegere hiv besmetting? Ik heb voor deze lange relatie namelijk onveilige sex gehad maar eigenlijk nooit grondig laten testen omdat ik zonder ooit klachten te hebben gehad dacht dat er weinig/ geen reden toe was. Nu had ik laastst wel opeens een soort vaginale aft, ik heb dit laten testen op herpes maar de aft is al verdwenen voordat ik een uitslag heb. Ik vraag mij af of deze bezorgdheid reeel is omdat je ook leest dat je soms na 12 jaar pas klachten kunt krijgen van hiv. Bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
20 juli 2021 om 20:43Als je na 12 jaar klachten zou krijgen na een HIV infectie, dan heb je geen HIV meer maar AIDS. En dan krijg je toch echt andere klachten.
Reageren
Niet realistisch dusAngst20 juli 2021 om 21:03John (moderator)
20 juli 2021 om 21:08Tussen 10-15 jaar gaat HIV over in Aids
ReagerenAngst20 juli 2021 om 21:11Bedankt voor deze info en dit initiatief anoniem vragen te kunnen stellen.
Reageren