Zoeken Vraag het forum

HIV symptomen ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Johan

Enkele weken geleden kreeg ik plots een vreemde uitslag mijn borstreek, die nu weg is maar er toch wel één of 2 weken geweest is , iets daarna, bijna overlappened kreeg ik plots hevige koorts voor één dag , ik had 39.4 ° en de dagen daarna zakte het af maar nu een week later heb ik nog steeds een lichte verhoging soms tot 37.8 ° , na de hoge koorts kreeg ik last van een zeer hardnekkige droge kriebelhoest , ik moet soms zo hard hoesten dat ik denk dat ik een van mijn ribben gekneusd heb , en mijn tandvlees bloed erg en doet pijn , verstopte neus ook met snot , hoestsiroop tegen droge hoest lijkt helemaal niet te helpen , ik ben nu sinds gisteren gestopt met roken in de hoop dat het wat helpt .

Ik heb enkele weken geleden ook een redelijk hoog risico gelopen , anale seks met een man waarbij het condoom gescheurd was , de man is geen onbekende en hij liet me een recente hiv testuitslag zien van hem waarop stond dat hij negatief was omdat ik me zorgen maakte .

Lijkt dit op HIV symptomen of is het eerder een hardnekkige griep/luchtweginfectie ?

27 reacties
    Reageren
    Johan

De voorbije 2 nachten heb ik ook veel last van nachtzweten

Reageren
    Ano

Symptomen zeggen niks… Alleen een test.. Het goede is dat hij een negatieve test heeft maar zegt niks over je eigen status. Wanneer was je risico? Doe een test, statistiek is in je voordeel!

Reageren
    John (moderator)

Een “recente” uitslag zegt natuurlijk niets. Hij zou na de test en HIV infectie kunnen hebben opgelopen
    Je kunt er alleen maar achter komen door een test te laten doen.

Reageren
    Johan

Ik ben net terug van de huisarts voor een HIV test.

Een beetje een bizar verhaal want de arts wou eerst geen test laten doen omdat ze vond dat dit nutteloos was na 3 a 4 weken maar omdat ik me duidelijk zorgen maakte stemde ze toch toe en heeft ze de test afgenomen . Toen ik haar probeerde duidelijk te maken dat ik toch graag een test wou, alleen al om uit te sluiten dat de symptomen die ik nu ervaar niets te maken heb met HIV keek ze me ongelovig aan en zei ze dat dit een periode is met veel virussen in de lucht en dat ik gewoon een griepje en een hardnekkige verkoudheid heb .

Volgens haar kan je pas met zekerheid zeggen of je negatief bent na 12 weken en conversiegriep had ze blijkbaar nog nooit van gehoord , klachten van HIV krijg je pas na maanden of zelfs jaren wanneer je immuunsysteem zo fel onderdrukt is door het virus dat je klachten krijgt en volgens haar kan dit onmogelijk op een paar weken gebeuren . Toen ik haar zei dat de nieuwste generatie testen het virus al kan opsporen met een grote mate van zekerheid wou ze me niet geloven en ze vind deze test dan ook nutteloos, ze heeft ook in mijn dossier gezet dat ik pas terug mag komen voor een nieuwe test binnen 8 weken , toch wel wat vreemd allemaal, nu goed, vrijdag weet ik de uitslag.

Reageren
    John (moderator)

Hoe oud is die huisarts?

Reageren
    Johan

Ze leek me nog redelijk jong, begin 30 zoiets denk ik .

Ze vroeg om nog twee weken te wachten maar ik wou hem nu om zeker te zijn dat deze symptomen niet van acute HIV zijn gezien mijn risicocontact , ze stemde uiteindelijk toe maar vond het nutteloos en ik mag pas terug testen na 8 weken …. klant is koning , vergeet het maar .

Reageren
    John (moderator)

Een combotest is alleen zinvol vanaf 4 weken. En dan moet er sowieso een controletest worden gedaan bij 6-8 weken.

Reageren
    Johan

Ok dat begrijp ik , maar stel dat je symptomen krijgt na 3 weken zoals koorts, huiduitslag, nachtzweten en je laat je dan testen, zul je dan niet altijd positief testen , ook al is het slechts 3 weken ? Ik dacht zoiets gelezen te hebben hier op het forum .

Reageren
    John (moderator)

In principe wel

Reageren
    Ano

Johan, probeer je niet te druk te maken. Wacht vrijdag af en van dan weer verder. Je kan altijd kiezen elders te testen met bv een combi van 4e gen test met rna test… 4 weken is redelijk betrouwbaar maar zoals tandor aangeeft moet je nog wel X terug voor bevvestiging

Reageren
    Ano

Johan, hoe is ie gegaan?

Reageren
    Jan
    1. Als ik een hiv test laat doen in het ziekenhuis welke test gebruiken ze tegenwoordig.ik heb de test laten doen met 5 weken.
    Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo helaas geen antwoord op geven

Reageren
    10

10 jaar na risico testen negatief is bevestigend ??

Reageren
Reageer op: HIV symptomen ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.