Zoeken Vraag het forum

Betrouwbaarheid HIV test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Onzeker

Na onbeschermde seks heb ik eczeem gekregen op armen en benen, buik en hoofd ( gezicht + hoofdhaar).

Nu vraag ik me af of dit met HIV iets te maken heeft of maak ik me hierover te veel druk?

Weet jij misschien door wat eczeem ook getriggerd kan worden?

Na hoeveeltijd zou ik kunnen besluiten dat een HIV test conclusief en betrouwbaar is met de hedendaagse technieken?

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Bij een negatieve test 6 weken na het risico contact, kun je er vanuit gaan dat je geen HIV hebt.
    Voor het ontstaan van eczeem, kunnen verschillende oorzaken zijn.

Reageren
    Onzeker

Oke kheb me op 6 weken laten en testen en was negatief. Kan stress dan een oorzaak zijn voor eczeem dat deze pas na de test harder begon te verschijnen?

Reageren
    John (moderator)

Weet je zeker dat het eczeem is? Of is het gewoon huiduitslag?

Reageren
    John (moderator)

HIV heb je in ieder geval niet

Reageren
    Onzeker

Het zijn allemaal rode plekken die soms 1 rode plek vormen en donker rood dan ziet.  en wel momenten heeft dat het extreem jeukt. Heb nog niet echt ondervonden wanneer ik er het meeste last van heb. Als ik douch heb ik erna even niet last maar dan begint het wel. Dus probeer het soms vettig te houden maar de ene keer verzacht dat de pijn en de andere keer zorgt dit voor extra jeuk.. dus weet het eigenlijk niet zo heel goed waarom ik het heb en hoe het komt dat het verergerd.

Reageren
    Onzeker

En ik vermoed dat het eczeem is omdat ik als kind er last van had in de huidplooien maar ben er uit gegroeid en nu plots krijg ik dit terug maar erger zonder dat er dan echt een rede voor is.

Daarmee dacht ik door dat voorval dat het daar misschien mee te maken had.

Reageren
    John (moderator)

Dan moet je met die klachten naar de huisarts gaan en eventueel een verwijzing voor de dermatoloog vragen.

Reageren
    Onzeker

Ja dat was ik van plan! Maar moet enkel nog tot vrijdag wachten en daarmee dat ik even naar uw mening vroeg ? maar over de hiv test ben  je 100% zeker?

Reageren
    John (moderator)

Als je daar als kind al last van had, kan het dus constitutioneel eczeem zijn. Dan naar een dermatoloog dus

Reageren
    Onzeker

Ja klopt maar vind het gewoon raar dat het nu op mijn boven-onderarm, boven-onderbeen, gezicht, hoofdhuid en buik is terwijl ik het vroeger enkel in de arm en been plooien had. Maar het kan wel.

Over de HIV test is het een 100% zekerheid dat ik het niet heb? Alee 99% is ook goed ?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor.

Reageren
    Onzeker

Oke hartelijk bedankt!

Reageren
    John (moderator)

99,6%

Reageren
    onzeker

Bestaat er nog een kans dat als ik me op 9 weken laat her-testen dat deze dan een positieve uitslag weergeeft of is dit bijna onbestaand? Aangezien ik geen geslachtsgemeenschap meer heb gehad en ook geen medicatie neem dat de meting zou kunnen beïnvloeden.

Reageren
Reageer op: Betrouwbaarheid HIV test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.