vraag over sperma/ vaginaal vocht in contact met wond

beste,

ik lees allerlei berichten over mogelijke besmetting met schaafwond. Het is zo dat ik een vrouw heb gevingerd en door on oplettendheid is de kans reëel dat ik hierdoor met mijn vinger welke een schaafwond had in contact gekomen met vaginaal vocht, of er sperma in de vagina aanwezig was, is uiteraard niet te zien.  Mijn vragen is dit contact risicovol? is er een verschil of er sperma aanwezig was?

dit voorval heeft plaatsgevonden in bijzijn van mijn echtgenote en uiteraard een ander koppel. De man van de vrouw was eveneens aanwezig.

bedankt. sorry voor de overlast

Reageren

Maakt het tevens een verschil uit dat wij beide net waren behandeld voor chlamydia. echter bij mij was de behandeling niet volledig gelukt. Heb ondertussen een nieuwe gehad. heb geen enkele klachten meer.

Nogmaals mijn verontschuldiging voor enig overlast

Reageren

Nee die kans is eigenlijk nihil alleen van onveilige anale en vaginale seks of spuit direct in een ader. Maar aangezien jullie beide (je partner en jij)chlamydia gehad hebben hebben jullie blijkbaar onveilige seks gehad en daarmee is de kans op soa wel weer groot.

Reageren

Beste,

bedankt voor uw antwoord. schematisch verloop.

Wij hebben inderdaad ongeveer 2.5 maanden geleden daarvoor contact gehad met een ander koppel (we kennen hen al langer) we vermoeden dat we de soa via hen hebben gekregen. eind november volledige controle gehad waaruit inderdaad chlamydia is gebleken. de behandeling werd toen gestart. Maar blijkbaar bij mij niet volledige geholpen.

Intussen is het voorval (vinger met schaafwond) voorgevallen

heb rond 26 december een 2de controle gedaan waaruit bleek dat de chlamydia niet volledig wegwas. Ik had ook nog lichte verschijnselen.

Heb op 28 december 2de maal antibiotica gehad. We hebben ons strikt aan de richtlijnen gehouden (de eerste keer waren zijn niet zorgvuldig aan ons uitgelegd). Nu zijn de verschijnselen volledig weg.

Het was mij vnl om te doen betrekking tot de vraag van het vingeren van de echtgenote van het andere koppel waarbij ik mij niet alles volledig kan herinneren.

Maar bedankt voor uw antwoord.

Ik hoop verder dat u onze levensstijl niet veroordeeld. Gek genoeg heeft het onze relatie (dit jaar zullen wij 19jaar getrouwd zijn) een positieve wending gegeven. Na de infectie met chlamydia ben ik wel wat meer ongerust geworden. Echter zouden wij liever deze levensstijl aanhouden. alles uitsluiten is onmogelijk.

Het stelt me momenteel iets meer gerust dat ik op deze wijze HIV moeilijk kan oplopen. Omdat ik niet alleen een verantwoordelijkheid heb naar mijn vrouw maar ook naar onze kinderen.  Misschien is mijn ongerustheid// stress ook in deze hoek te zoeken.

Reageren

Zo krijg je toch geen HIV

Reageren

Tandor,

bedankt voor uw reactie. Ik was wat ongerust omdat je op verschillende plaatsen steeds verschillende zaken leest waaronder in contact komen met ondiepe wond.

zelfs op officiële sites kun je zoiets lezen.

Reageren

Ik veroordeel je niet hoor. Als dit jullie relatie goed houd en een positieve wending gegeven heeft is het helemaal goed.  Hou het wel veilig, maar dat geld voor iedereen.

Ps wat je gelezen hebt over hiv en diepe wonden is vooralgericht op veel geïnfecteerd bloed in een hele diepe wond krijgt(theoretisch)  zelfs bij het inspuiten van geïnfecteerd bloed rechtstreeks in een ader is de overdracht kans 1/300. Jou wond zal niet vers zijn en mega diep zijn(anders had je niet wezen vingeren) en daarnaast heeft sperma en vaginale vocht heel weinig hiv en kan dus geen overdracht plaatsvinden.

Reageren

Geachte Kep,

bedankt voor uw antwoord; neen de wond was een aantal dagen oud. ik voelde het pas toen ik mijn vinger er uit had getrokken omdat toen de wond wat pikte , Kortom deze was terug opgegaan/ de korst was beschadigd.

Wat betreft veiligheid hebben we wel ons les geleerd zie chlamydia, dit hebben we volgens ons gekregen van het ene koppel dat wij nu sinds 2.5jaar  kennen, we hebben hiermee onveilige seks gehad.

Waarom we met hen onveilige seks hebben gedaan we gingen er vanuit op basis van hun verklaring, zij zijn ook al wat ouder, de tijd die we hen ondertussen kenden.

sindsdien wat meer ongerust geworden en ook op het geen je leest is niet altijd 100% hetzelfde.  vandaar dat ik in een volgende topic een bijkomende vraag wil stellen.

Reageren

Nooit te oud dus om iets te leren en voortaan iets voorzichtiger te zijn, vooral bij wisselende contacten. Ps Hoe lang na contact vorige stel(bij wie je vermoed chlamydia opgelopen te hebben)kregen jullie symptomen chlamydia? Als dat langer dan 3 weken was, was het waarschijnlijk niet van die escapade maar een meer recentere besmetting. Dit omdat symptomen(als je die krijgt) chlamydia altijd binnen 3 weken komen en nooit langer.

Ps op je vraag soa vinger. Is dit eigenlijk zeer onwaarschijnlijk om bv via je vinger een soa over te dragen syfilis en herpes heeft wel een kleine kans omdat herpes en syfilis door wrijving komen en het virus makkelijk in de huid komt. Als chlamydia, gonnoroe, hiv en hepatitis b in aanraking komt met zuurstof(dus al je je vinger uit de vagina haalt) vrijwel direct de bacteriën en virussen niet meer actief overdraagbaar zijn.

Reageren

Beste Kep,

Allereerst tof dat u reageer. waarvoor dank.

Als ik nu terug denk moet ik eigenlijk toegeven dat ik bijna onmiddellijk na de behandeling van de chlamydia het gevoel had dat het niet in orde was. Ik had snel binnen de paar dagen terug last van brandig gevoel op het einde van het plassen.

dus volgens ook u redenering en ook die van mijn arts zou de behandeling niet goed hebben gewerkt. Wij hebben drie dagen terug intiem contact gehad en ook de s avonds de eerste dag alcohol gedronken.  Nu weten we dat we 1 week moeten wachten en best geen alcohol drinken

mvg

Reageren

Beste Kep,

inderdaad nooit of nooit zullen we nog met een ander koppel intiem contact hebben ongeacht de tijd dat we dat koppel kennen. Die les hebben we wel geleerd.

Mvg

Reageren

een paar foutjes verbeteren vandaar de herhaling van het antwoord. waarvoor mijn verontschuldiging.

Beste Kep,

Allereerst tof dat u reageer. waarvoor dank.

Als ik nu terug denk moet ik eigenlijk toegeven dat ik bijna onmiddellijk na de behandeling van de chlamydia het gevoel had dat het niet in orde was. Ik had snel binnen de paar dagen terug last van een brandig gevoel op het einde van het plassen. Hoe beperkt het er ook was het was er. Trouwens tussen de eerste behandeling en de 2 de behandeling zit net geen 4 weken tussen.

dus volgens ook uw redenering en ook die van mijn arts zou de behandeling niet goed hebben gewerkt. Wij hebben na drie dagen na de eerste behandeling terug intiem contact gehad en ook de na de eerste  avond na inname van de antibiotica alcohol gedronken. Nu weten we dat we 1 week moeten wachten en best geen alcohol drinken
    mvg

Reageren

Hoi
    Ik heb een totaal andere vraag,,,
    Wat als je met je vingers in contact gekomen bent met vaginaal vocht,bv tijdens je condoom eraf te halen met keukenrol,plakt er toch iets of wat aan je vingers, en daarna met diezelfde vinger (door een scherpe nagel) je huid per ongeluk open krast met paar druppels bloed eruit?

Zou men zich daarvoor zorgen over maken?
    Groetjes,,,

Reageren

Met een vingernagel een bloedende wond veroorzaken.... Dat is toch echt wel zeer onwaarschijnlijk. Behalve dan als je scheermesjes op je vingernagels plakt. Fabelachtig dit....

Reageren

Hoi john
    Ik heb met mijn nagel een licht kras veroorzaakt op mijn huid, voor alle zekerheid heb ik deze uitgeperst,, en er kwam toch een paar klein druppels bloed eruit,,
    Twas idd geen reuze snee,,
    Het vel heb ik licht verkrast, maar wel piepklein bloed
    Vandaar de vraag

Groetjes

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: vraag over sperma/ vaginaal vocht in contact met wond

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe