Zoeken Vraag het forum

Orale sex en HIV

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bison

Hallo,

Ik weet dat dit onderwerp al meerdere malen besproken is maar dit is er een variant van: ik heb me vorige week oraal laten bevredigen door een dame waarvan ik haar HIV status niet ken. Eerst had ik geen zorgen maar nadien begon ik toch wat onrustig te worden, na heel wat opzoekwerk kwam ik tot de conclussie dat er bij orale bevrediging niet meer is dan een theoretisch risico voor de insertieve partner (degene die oraal bevredigd word). Ik dacht: ok, geen zorgen, na nog wat rondneuzen kwam ik op een blog terecht van een jonge gast die beweerd geïnfecteerd te zijn met HIV door een hoge virale lading in speeksel via zijn urineweg (pisgaatje) of zijn slijmvlies op de eikel. Er was geen sprake van bloedend tandvlees/wondes of zweren noch andere soas. Ik ben uiteindelijk naar de dokter gegaan, alles negatief, over 4 weken nieuwe test.

1) is dat uberhaupt mogelijk dat je zo geïnfecteerd geraakt? Ik heb daar toch mijn twijfels bij…

2) is er ooit al eens een geregistreerd geval geweest van hiv infectie via insertive orale sex ? Eventueel via hoge virale last in speeksel?

Grtn

2 reacties
    Reageren
    Bison
    Thomas

Succes tegenwoordig duurt het heel lang voordat je antwoord krijgt.

Reageren
Reageer op: Orale sex en HIV
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.