Zoeken Vraag het forum

Hiv symptomen en test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angsthaas

Hallo, mijn vraag is wanneer je tijdens symptomen van acute hiv een 4th gen test afneemt dit per defenitie positief is? En of ars symptomen op 38 dagen na mogelijk exposure mogelijk is.

.

Bedankt

10 reacties
    Reageren
    Angsthaas

Ik zit te Google en lees dat in zowel Frankrijk als Duitsland 6 weken als defenitief omschrijven met een 4e generatie test kan iemand dat confirmen voor m’n geruststelling, ben namelijk negatief getest op 6 en halve week na blootstelling

Reageren
    John (moderator)

Als je symptomen hebt van een acute HIV infectie, zou je een positieve test moeten hebben als je een test doet na ca. 28 dagen. Na 38 dagen kunnen er klachten ontstaan

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet alleen in Duitsland en Frankrijk zo, maar ook in Belgie en Nederland

Reageren
    Angsthaas

Mijn huisarts houd 12 aan en wil niks weten van 6 weken.. Dus officieel in nl niet denk ik

Reageren
    John (moderator)

Bel met de soaaids lijn

Reageren
    Angsthaas

Zeggen die dat 6 weken conclusive is en wat is het nummer

Reageren
    Angsthaas

Ik heb nmlk exact de symptomen gehad na een hoog risico en ik weet nooit via symptomen kan oordelen maar ik had over hele lichaam rash en keelpijn meer 14 dagen lang dat heb ik nooit eerder gehad en dat zonder verstopte neus of verkoudheid dus dat is echt onverklaarbaar maarja durf echt niet blij te zijn nog was echt verrast dat negatief was kan ik er toch vanuitgaan dat het negatief blijft en het mega toevallig was dat precies deze klachten kreeg na risico

Reageren
    Angsthaas

Beste tandor de soaaids lijn vertelde met dat het 95 procent was op 6 weken.. Ben er niet bepaald geruster op geworden.. Pfff

Reageren
    John (moderator)

Dat percentage ligt toch wel wat hoger, maar ze zijn erg voorzichtig

Reageren
Reageer op: Hiv symptomen en test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.