- P.25 juni 2018 om 20:17
2 jaar terug (2016)heb ik me laten testen op hiv bij de huisarts. De test was met 7 weken na risico. Test was negatief. Ik blij.
Maar nu heeft mijn huodige vriend al zeker 1.5 jaar rare klachten. Last van tintelingen spieren, af en toe pijnlijke balzak en sochtens last met plassen dan voelt hij soort van krampen. Nu wilt de dokter hem testen voor veel verschillende dingen.. maar ook hiv. Nu ben ik zo bang dat hij dit straks heeft en dat ik hem besmet heb.
Zijn de testen met 7 weken echt te vertrouwen vraag ik me nu af.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 23:29Je hebt toch geen HIV? dan kun je hem dus ook niet besmet hebben
ReagerenP.26 juni 2018 om 08:00Ik ben bang dat ik het wel heb. Omdat ik na risico contact destijds met 7 weken heb laten testen. Misschien was dit te vroeg. Ben nu heel ongerust omdat hij ook al even vage klachten heeft.
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2018 om 08:37Een test bij 7 weken is niet te vroeg.
ReagerenP.26 juni 2018 om 09:08Bedankt dit stelt me gerust. Nog 1 vraag gebruiken ze overal zelfde testen. Want ik lees ook dat je na 6 maanden moet testen
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2018 om 09:29In Nederland worden overal dezelfde testen/testmethoden gebruikt. Opnieuw testen is in principe niet nodig.
Reageren