Zoeken Vraag het forum

Bang besmetting partner

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • P.

2 jaar terug (2016)heb ik me laten testen op hiv bij de huisarts. De test was met 7 weken na risico. Test was negatief. Ik blij.

Maar nu heeft mijn huodige vriend al zeker 1.5 jaar rare klachten. Last van tintelingen spieren, af en toe pijnlijke balzak en sochtens last met plassen dan voelt hij soort van krampen. Nu wilt de dokter hem testen voor veel verschillende dingen.. maar ook hiv. Nu ben ik zo bang dat hij dit straks heeft en dat ik hem besmet heb.

Zijn de testen met 7 weken echt te vertrouwen vraag ik me nu af.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt toch geen HIV? dan kun je hem dus ook niet besmet hebben

Reageren
    P.

Ik ben bang dat ik het wel heb. Omdat ik na risico contact destijds met 7 weken heb laten testen. Misschien was dit te vroeg. Ben nu heel ongerust omdat hij ook al even vage klachten heeft.

Reageren
    John (moderator)

Een test bij 7 weken is niet te vroeg.

Reageren
    P.

Bedankt dit stelt me gerust. Nog 1 vraag gebruiken ze overal zelfde testen. Want ik lees ook dat je na 6 maanden moet testen

Reageren
    John (moderator)

In Nederland worden overal dezelfde testen/testmethoden gebruikt. Opnieuw testen is in principe niet nodig.

Reageren
Reageer op: Bang besmetting partner
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.