Home / Hiv & Aids / Angst voor hiv
Goedendag,
Eerste kerstdag ben ik de grootste fout van mn leven begaan. Ik heb een raamprostituee bezocht in Duisburg.
Ik heb me gek laten maken en dit dus in een dronken bui begaan. Nu weet ik dat dit mijn eigen schuld is en ook. niet meer om te draaien is maar ik heb wel angst.
In mijn gevoel is t allemaal veilig gebeurd. Ze maakte me eerst schoon met babydoekjes en hebben daarna met condoom seks gehad. Ze heeft me wel erg hard gepijpt en weet niet of t condoom hier onder te lijden heeft gehad. Nadat t van mij kant allemaal niet wilde lukken want voelde me allesbehalve op mijn gemakt, heeft ze t met de hand afgemaakt. Maar zij heeft wel met haar handen de condoom afgedaan en ik heb per ongeluk wat vocht van haar aan mijn handen gehad. Hiermee heb ik ook mijn penis nog mee vast gehouden.
Nu ben ik dus extreem bang voor een infectie en met name hiv. Nu heb ik de ggd anonieme dienst gebeld en die zeiden dat ik mij geen zorgen moest maken want er was toch echt onbeschermde penetratie bij nodig. De huisarts zei als ik mij echt zoveel zorgen maakte moet ik maar een test doen.
Ik denk hierbij wat moet ik hier nu mee? T is net gebeurd (morgen vroeg is het 48 uur geleden) want ik heb iets gelezen over pep blockers. En wachten op zn test is dus gewoon veel te laat.
Wat denken jullie?
Er is geen enkele reden om een PEP kuur te beginnen. Die ga je ook nergens krijgen omdat je in principe geen risico contact hebt gehad. Zoals de GGD je ook al had verteld.
dus geen zorgen maken betreft hiv? Wel heb ik sinds de gebeurtenis last van (prostaat)vocht uit de eikel. Dit vind ik wel raar, want een soa heeft toch langer nodig om zich te ontwikkelen?
Zelfs het krijgen van een "normale" SOA is zeer onwaarschijnlijk op die manier. Over HIV moet je je geen zorgen maken.
Hartelijk bedankt.
Bent u zelf eigenlijk dokter dat u hierover zoveel verstand van heeft.
Is het hiv dan niet zo besmettelijk dat je met wat vocht geen rekening hoeft te houden?
Nee. Ik ben geen arts.
Om een HIV infectie te kunnen krijgen moet er toch aan een bepaald aantal voorwaarden worden voldaan.
Overdracht door onveilig contact:
Vaginale seks zonder condoom (penis in vagina). Ook zonder klaarkomen is er risico op hiv omdat het virus zich bevindt in voorvocht en vaginaal vocht.
Anale seks zonder condoom (penis in anus). Ook zonder klaarkomen is er risico op hiv omdat het virus zich bevindt in voorvocht.
Orale seks (beffen, pijpen, anus likken), waarbij sperma of (menstruatie) bloed in de mond komt.
Als er géén sperma of (menstruatie) bloed in de mond komt (alleen voorvocht / vaginaal vocht) is de kans op hiv-overdracht zeer klein. Het speeksel in de mond vermindert de werking van hiv, dat in voorvocht en vaginaal vocht veel minder voorkomt dan in sperma en bloed.
Seksspeelgoed (zoals een dildo) bij elkaar gebruiken zonder een tussentijds een nieuw condoom eromheen of zonder tussendoor schoon te maken.
Maar dat ik haar vagina perongeluk heb aangeraakt en 2 minuten daarna mijn eige penis mee heb betast kan dus geen kwaad. (Sorry zekere voor t onzekere)
Oke, nu toch wel nieuwsgierig bent u een ervaringsdeskundige dat u altijd zn zekere antwoorden heeft?
Ik ben gelukkig geen ervaringsdeskundige... maar wel een zorgprofessional.
Oke, bedankt voor deze geruststellende(re) woorden. Nu kijken wat t vocht uit de penis is. Zou dit gewoon voorvocht kunnen zijn omdat ik mij zo opwindt met dit onderwerp?
Als je dan ook iedere keer erecties hebt en anders opgewonden raakt zou dat kunnen. Wanneer heb je last van de afscheiding?
gedurende de dag, voornamelijk als ik ga zitten komt er heel weinig uit maar toch.
Het is helder en voelt een beetje glijerig aan zoals voorvocht.
Ik heb dit al sinds de daad gehad dat ik s'morgens er wakker mee werd.
Daarom vind ik het zo raar, want een soa als chlamydia laat zich meestal toch rond een week pas zien als ik het op internet lees en de seks is volgens jou en correlatie gewoon veilig genoeg gebeurd.
Chlamydia of een andere soa is zo goed als uitgesloten, tenzij je eerder een chlamydia infectie of soa hebt opgelopen.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!