Zoeken Vraag het forum

Vaak herpesuitbraak

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peer

Hi,

Ik heb al ongeveer 1,5jaar herpes genitalis. Gedurende deze periode had ik al een vriendin. Nou is het probleem dat ik voor mijn idee erg vaak een uitbraak krijg (zeker 2x per maand). Deze treedt vaak op een aantal dagen nadat ik seks heb gehad of heb gemasturbeerd. Het is 9 vd 10 keer wel een kleine uitbraak waarbij er 1/2/3 blaasjes op mijn penis komen, deze verdwijnen vaak ook wel weer redelijk snel (3/4 dagen ongeveer). Toch maakt dit me erg onzeker omdat ik hierdoor niet vaak seks achter elkaar kan hebben. Hebben anderen hier ook last van en is er iets te doen om het aantal uitbraken te verminderen. Ik hoor graag jullie ervaringen!

3 reacties
    Reageren
    Hi Peer

Ik herken jouw verhaal. Mijn voorhuid is enigszins strak waardoor ik ook snel scheurtjes krijg. Ik denkt dat er een relatie zit tussen die scheurtjes en die frequente uitbraken. Ik word ik hier binnenkort voor behandeld, een verwijdingsplastiek.

Herken jij dit?

Reageren
    Peer

Dank voor je reactie!

Dit zou goed kunnen hoor. Ben toevallig een aantal jaar geleden hiervoor behandeld omdat ik ook een te strakke voorhuid had waardoor het toompje soms scheurde. Nu heb ik daar gelukkig geen last meer van maar misschien dat het toch nog invloed heeft op de uitbraken??

Reageren
    Anoniem

Herpes wordt vaak geactiveerd door stress en zonlicht, dat zijn althans de bekende triggers.

Ongezond leven is ook niet echt bevorderlijk.

Tussen een strakke voorhuid en herpes uitbraken zou niet echt een relatie moeten kunnen zitten. Het virus zit in de zenuwknopen en heeft op zich niets met de huid te maken.

Reageren
Reageer op: Vaak herpesuitbraak
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.