Zoeken Vraag het forum

acceptatie/ermee omgaan/tips

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • loes

3 maanden terug is er bij mij genitale herpes vastgesteld, toen had ik een erg drukke periode en is had ik nog niet zoveel last van.. de jongen van wie ik het heb gekregen, wist dit niet en heeft nooit symptomen gehad. Toen ik het vertelde schrok hij eerst, maar gelijk was hij al wel gerust erop ofzo.

Het is nu ook over tussen hem en mij, misschien dat daarom het ellendige gevoel ervan nu pas gekomen is.

In de drie maanden heb ik één (heel misschien twee) keer een heel klein plekje gehad (als recidief).. helaas heb ik veel gelezen over dat bij hsv2, veel eerder voor meerdere uitbraken zorgt dan hsv1.. (want ik wil nog een type test laten doen, stel het is hsv1 dan is dat dacht ik een iets minder groot probleem, omdat veel meer mensen dit meedragen dan type2.

Op dit moment denk ik eraan om mij heel lang te weerhouden van contact met jongens, omdat ik het niet aan zou kunnen om dit te moeten vertellen..

2 reacties
    Reageren
    Hoop

Hoe is er herpes bij je vast gesteld, met een bloedtest of een PCR swab test?

Als je last krijgt van veel uitbraken kan je altijd suppressie medicijnen gebruiken. Dit verminderd tevens ook de infectie kans. Het eerste jaar van de infectie verloopt meestal het heftigst en ben je ook het meest besmettelijk. Als je een uitbraak hebt gewoon even geen seks hebben. Het overdragen is relatief klein maar de kans is er altijd.

Reageren
    Loes

mijn primo infectie was erg aanwezig, dus de arts heeft met overtuigdheid herpes vastgesteld dmv kijken.. dus vandaar dat ik het type niet weet

Reageren
Reageer op: acceptatie/ermee omgaan/tips
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.