- loes19 januari 2020 om 21:13
3 maanden terug is er bij mij genitale herpes vastgesteld, toen had ik een erg drukke periode en is had ik nog niet zoveel last van.. de jongen van wie ik het heb gekregen, wist dit niet en heeft nooit symptomen gehad. Toen ik het vertelde schrok hij eerst, maar gelijk was hij al wel gerust erop ofzo.
Het is nu ook over tussen hem en mij, misschien dat daarom het ellendige gevoel ervan nu pas gekomen is.
In de drie maanden heb ik één (heel misschien twee) keer een heel klein plekje gehad (als recidief).. helaas heb ik veel gelezen over dat bij hsv2, veel eerder voor meerdere uitbraken zorgt dan hsv1.. (want ik wil nog een type test laten doen, stel het is hsv1 dan is dat dacht ik een iets minder groot probleem, omdat veel meer mensen dit meedragen dan type2.
Op dit moment denk ik eraan om mij heel lang te weerhouden van contact met jongens, omdat ik het niet aan zou kunnen om dit te moeten vertellen..
2 reactiesReagerenHoop20 januari 2020 om 13:03Hoe is er herpes bij je vast gesteld, met een bloedtest of een PCR swab test?
Als je last krijgt van veel uitbraken kan je altijd suppressie medicijnen gebruiken. Dit verminderd tevens ook de infectie kans. Het eerste jaar van de infectie verloopt meestal het heftigst en ben je ook het meest besmettelijk. Als je een uitbraak hebt gewoon even geen seks hebben. Het overdragen is relatief klein maar de kans is er altijd.
ReagerenLoes20 januari 2020 om 14:05mijn primo infectie was erg aanwezig, dus de arts heeft met overtuigdheid herpes vastgesteld dmv kijken.. dus vandaar dat ik het type niet weet
Reageren